ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

drilling machine

Polish translation: wiertarka CNC

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drilling machine
Polish translation:wiertarka CNC
Entered by: TechWrite

14:29 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / obrabiarki, narzędzia
English term or phrase: drilling machine
Nie jest to zwykła wiertarka. Jest to duża maszyna i nie wiem czy nazwać ją po prostu "linią wiertarek" czy jest też jakaś inna fachowa nazwa, na którą niestety nie mogę się jakoś natknąć.
Opis maszyny:
"The drilling machine is used for drilling and marking structural beams, flat, channel, tubing, and angle. The machine consists of three drilling axes, each having 1 spindle per axis. The drill spindles can be programmed for any selected drill or drill combinations to produce holes or layout marks at desired locations. The hydraulic drive mechanism allows maximum utilization of material stock in that you may program material to be processed from leading to trailing edge." Dodam jeszcze, że maszyna jest sterowana komputerowo
MagDol
Poland
wiertnica
Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiertnica
http://en.wikipedia.org/wiki/Drilling_machine

--------------------------------------------------
Note added at   31 min (2007-10-23 15:00:51 GMT)
--------------------------------------------------

tu masz więcej:

http://www.wamet.com.pl/
http://www.temex.pl/przecinarki.php
http://www.hydromech-pac.pl/18,Reczna-wiertnica-hydrauliczna...
http://ale.gratka.pl/ogloszenie/689940_wiertnica_wds_350.htm...


--------------------------------------------------
Note added at   33 min (2007-10-23 15:03:34 GMT)
--------------------------------------------------

wiem... tu masz racje. Ja po prostu "drilling machine" w programie cnc cad/cam tlumaczę "wiertarka cnc", albo samo "wiertarka".

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2007-10-23 15:08:02 GMT)
--------------------------------------------------

Zobacz tu:

http://ale.gratka.pl/ogloszenie/552245_wiertarka_cnc_rover_3...
http://www.cncserwis.eu/docs/19

--------------------------------------------------
Note added at   40 min (2007-10-23 15:10:17 GMT)
--------------------------------------------------

To, co pokazujesz kochana, to WIERTARKA

--------------------------------------------------
Note added at   45 min (2007-10-23 15:14:50 GMT)
--------------------------------------------------

WIERTARKA CNC :) (za szybko wysłałam)

--------------------------------------------------
Note added at   53 min (2007-10-23 15:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

Cała przyjemność po mojej stronei... :)
Selected response from:

TechWrite
Israel
Grading comment
Dziękuję. Wybieram tę odpowiedź, mimo to, że 2 godziny wcześniej taką samą odpowiedź otrzymałam od TechWrite i to właściwie do tej osoby powinny iść te punkty. Jednak zdaje się, że nie mogę przyznać punktów jeżeli propozycja podana jako odpowiedź jest inna, a właściwa padła w dalszych uwagach do tej odpowiedzi. Niezależnie od wszystkiego dziękuję Wam obojgu. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Wiertarka CNC
Marian Krzymiński
5wiertnica
TechWrite


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wiertnica


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiertnica
http://en.wikipedia.org/wiki/Drilling_machine

--------------------------------------------------
Note added at   31 min (2007-10-23 15:00:51 GMT)
--------------------------------------------------

tu masz więcej:

http://www.wamet.com.pl/
http://www.temex.pl/przecinarki.php
http://www.hydromech-pac.pl/18,Reczna-wiertnica-hydrauliczna...
http://ale.gratka.pl/ogloszenie/689940_wiertnica_wds_350.htm...


--------------------------------------------------
Note added at   33 min (2007-10-23 15:03:34 GMT)
--------------------------------------------------

wiem... tu masz racje. Ja po prostu "drilling machine" w programie cnc cad/cam tlumaczę "wiertarka cnc", albo samo "wiertarka".

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2007-10-23 15:08:02 GMT)
--------------------------------------------------

Zobacz tu:

http://ale.gratka.pl/ogloszenie/552245_wiertarka_cnc_rover_3...
http://www.cncserwis.eu/docs/19

--------------------------------------------------
Note added at   40 min (2007-10-23 15:10:17 GMT)
--------------------------------------------------

To, co pokazujesz kochana, to WIERTARKA

--------------------------------------------------
Note added at   45 min (2007-10-23 15:14:50 GMT)
--------------------------------------------------

WIERTARKA CNC :) (za szybko wysłałam)

--------------------------------------------------
Note added at   53 min (2007-10-23 15:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

Cała przyjemność po mojej stronei... :)

TechWrite
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziękuję. Wybieram tę odpowiedź, mimo to, że 2 godziny wcześniej taką samą odpowiedź otrzymałam od TechWrite i to właściwie do tej osoby powinny iść te punkty. Jednak zdaje się, że nie mogę przyznać punktów jeżeli propozycja podana jako odpowiedź jest inna, a właściwa padła w dalszych uwagach do tej odpowiedzi. Niezależnie od wszystkiego dziękuję Wam obojgu. :)
Notes to answerer
Asker: ale wiertnica to jest coś innego - kojarzy się z wydobyciem ropy naftowej a to jest urządzenie do wiercenia otworów i punktowania profili, kształtowników

Asker: zdecydowanie nie chodzi o wiertnicę. W podanych linkach wyraźnie jest napisane, że wiertnica służy do wierceń w ziemi. Urządzenie o które mi chodzi wygląda tak: http://www.mervis.com/sub/equipment_detail.asp?PRD_ID=397

Asker: a z boku wygląda to tak: http://news.thomasnet.com/fullstory/10277 Jakoś mi ta wiertarka nie oddaje wielkości urządzenia dlatego pytam o inne propozycje. :)

Asker: hmmm faktycznie :)

Asker: Tak tak widzę Wiertarka CNC. :) Dzięki. :)

Asker: Namieszałam z tymi punktami, bo przez pomyłkę jednak przyznałam je TechWrite. Opatrzność czuwa, bo tak jest sprawiedliwie. :) Oczywiście punkty dotyczą Wiertarki CNC (która pojawia się w uwagach) a nie wiertnicy.


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Wiertarka CNC


Explanation:
IMHO link poniżej


    Reference: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://d.ale.gratka.pl...
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Willam: tak właśnie się na to mówi, ale jeżeli oprócz wrzecion wiertarskich są jeszcze inne narzędzia (np. frez) to maszyna nazywa się "centrum obróbcze CNC"
48 mins
  -> ;o)

agree  skisteeps
10 hrs
  -> thnx!