KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

compression release

Polish translation: zwolnienie kompresji


21:42 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / silniki
English term or phrase: compression release
automatic compression release (w tabelce), tekst japoński
robwoj
Poland
Polish translation:zwolnienie kompresji
Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-10-23 21:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

za słownikiem naukowo-technicznym Berger'a et all

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-10-23 21:47:51 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie: automatyczne wyłączenie sprężania

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-10-23 21:49:16 GMT)
--------------------------------------------------

Funkcja automatycznego wyłączenia sprężarki w przypadku braku odbioru sprężonego. powietrza i funkcja gotowości zapewniają oszczędzanie energii i ...

Sprężarka posiada układ automatycznego sterowania zakresami ciśnień co umożliwia ... opróżnienie odwadniaczy po samoczynnym wyłączeniu się sprężarki, ...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-10-23 21:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

- automatyczne wyłączanie sprężania

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-10-24 09:33:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję!
Selected response from:

EnglishDirect
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1rozładowanie ciśnienia (w układzie wewnętrznym sprężarki)
Marian Krzymiński
5 -1zwolnienie kompresji
EnglishDirect


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
zwolnienie kompresji


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-10-23 21:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

za słownikiem naukowo-technicznym Berger'a et all

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-10-23 21:47:51 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie: automatyczne wyłączenie sprężania

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-10-23 21:49:16 GMT)
--------------------------------------------------

Funkcja automatycznego wyłączenia sprężarki w przypadku braku odbioru sprężonego. powietrza i funkcja gotowości zapewniają oszczędzanie energii i ...

Sprężarka posiada układ automatycznego sterowania zakresami ciśnień co umożliwia ... opróżnienie odwadniaczy po samoczynnym wyłączeniu się sprężarki, ...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-10-23 21:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

- automatyczne wyłączanie sprężania

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-10-24 09:33:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję!

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Witold Palka: a nie przyspieszenie? chodzi o rozladowanie cisnienia.
3 days14 hrs
  -> Jeśli wprowadziłem w błąd - przepraszam.

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rozładowanie ciśnienia (w układzie wewnętrznym sprężarki)


Explanation:
Żeby ponownie uruchomić sprężarkę po zatrzymaniu trzeba pozbawic ją wewnętrznego ciśnienia a nie kompresji na miłośc boską . Kompresja jest to po prostu sprężanie (jako zjawisko) pozbawiona kompresji sprężarka jest złomem. Wiem że późno się włączam ale przyjęte tłumaczenie jest błędne!

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  22 godz. (2007-10-25 20:08:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Do tego służy zawór rozładowania,jego działąanie objawia się sykiem wylatującego sprężonego powietrza po zatrzymaniu sprężarki!


Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Palka: tak jest
1 day16 hrs
  -> ;o)