KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

roller cage

Polish translation: koszyczek mocujący elementy toczne (igły/walce/baryłki)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roller cage
Polish translation:koszyczek mocujący elementy toczne (igły/walce/baryłki)
Entered by: Marian Krzymiński

10:50 Nov 8, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: roller cage
KONTEKST:

Knives or parts of the knife holder could come loose of the main shaft. This will damage the flexible wall, roller cage and main shaft.

Ponownie bardzo dziekuje za wszelkie sugestie
Kasia Platkowska
Spain
koszyczek mocujący elementy toczne (igły/walce/baryłki)
Explanation:
Istnieją także inne odmiany łożysk walcowych i igiełkowych bez koszyczka lub bez pierścienia wewnętrznego, oraz również łożyska walcowe bez pierścienia zewnętrznego

Pierścień zewnętrzny łożyska jest osadzony w gnieździe korpusu maszyny lub w gnieździe oprawy łożyska, a pierścień wewnętrzny – na czopie wału. Koszyczek służy do zapewniania równomiernego rozmieszczania elementów tocznych na obwodzie łożyska.
Polecam link poniżej

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2007-11-08 17:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Koszyczek jest elementem łozyska tocznego o czym zapomniałem wspomnieć w komentarzu do odpowiedzi.
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Bardzo serdecznie dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koszyczek mocujący elementy toczne (igły/walce/baryłki)
Marian Krzymiński
4klatka waqlcownicza
ironsz


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klatka waqlcownicza


Explanation:
Klatką walcowniczą nazywa się urządzenie, w którym zachodzi walcowanie metalu. ... W zależności od rodzaju walcowni i typu klatki walcowniczej używa się ...
darka-swiat.blog.onet.pl/ - 111k -

also Słownik Techniczny

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-11-08 10:54:19 GMT)
--------------------------------------------------

walcownicza sorki :)

ironsz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 86

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: na wale są osadzone noże, a nie walce. IMO raczej koszyk łożysk wałeczkowych, na których jest osadzony wał
25 mins

neutral  Andrzej Mierzejewski: Nie warto odpowiadać, zanim pytacz poda kontekst.
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszyczek mocujący elementy toczne (igły/walce/baryłki)


Explanation:
Istnieją także inne odmiany łożysk walcowych i igiełkowych bez koszyczka lub bez pierścienia wewnętrznego, oraz również łożyska walcowe bez pierścienia zewnętrznego

Pierścień zewnętrzny łożyska jest osadzony w gnieździe korpusu maszyny lub w gnieździe oprawy łożyska, a pierścień wewnętrzny – na czopie wału. Koszyczek służy do zapewniania równomiernego rozmieszczania elementów tocznych na obwodzie łożyska.
Polecam link poniżej

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2007-11-08 17:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Koszyczek jest elementem łozyska tocznego o czym zapomniałem wspomnieć w komentarzu do odpowiedzi.


    Reference: http://www.sciaga.pl/tekst/5688-6-lozyska
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230
Grading comment
Bardzo serdecznie dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam!