KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

receiver tank outlet valve vs receiver tank outlet service valve

Polish translation: Zawór wylotowy vs zawór spustowy (obsługowy)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:receiver tank outlet valve vs receiver tank outlet service valve
Polish translation:Zawór wylotowy vs zawór spustowy (obsługowy)
Entered by: Marian Krzymiński

14:36 Nov 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Układy chłodnicze
English term or phrase: receiver tank outlet valve vs receiver tank outlet service valve
Czy to jest ten sam zawór, bo zgłupiałem.

Raz jest napisane, że by podłączyć przyrząd pomiarowy do "receiver tank outlet valve", a potem, żeby usunąć czynnik chłodniczy przez "receiver tank outlet service valve".

M
maciejm
Poland
Zawór wylotowy vs zawór spustowy (obsługowy)
Explanation:
Zbiorniki wyposaża się conajmniej w dwa króćce. Jeden w górnej strefie (dla fazy gazowej) i drugi w dolnej strefie dla fazy ciekłej (ew. kondensatu). Każdy z nich odcinany jest zaworem. Górny to odcinanie przepływu gazu (również powietrza w przypadku zbiornika sprężonego powietrza) a dolny wtedy jest zaworem obsługowym (serwisowym) do usuwania kondensatu (wodnego lub innego)
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Dzięki.
M
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Zawór wylotowy vs zawór spustowy (obsługowy)
Marian Krzymiński
2zawór wylotowy zbiornika odbiorczego
Maciek Drobka


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zawór wylotowy zbiornika odbiorczego


Explanation:
Nie mam pewności, stąd tylko '2', ale np. tutaj:

http://www.mackblackwell.org/research/finals/arc2005/origMbt...

'receiver tank outlet valve' jest w tabelce i jednym z jego zastosowań jest 'servicing the low side', więc przypuszczam, że może to być ten sam zawór.

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 311

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PiotrA: Co do meritum nie wypowiadam się (patrz moje pytanie do askera). Uwaga do "odbiorczego": w terminologii chłodniczej nie używa się takiego określenia. Najczęściej "receiver" tłumaczy się jako "zbiornik ciekłego czynnika chłodniczego".
18 hrs
  -> dziękuję za cenne uwagi

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zawór wylotowy vs zawór spustowy (obsługowy)


Explanation:
Zbiorniki wyposaża się conajmniej w dwa króćce. Jeden w górnej strefie (dla fazy gazowej) i drugi w dolnej strefie dla fazy ciekłej (ew. kondensatu). Każdy z nich odcinany jest zaworem. Górny to odcinanie przepływu gazu (również powietrza w przypadku zbiornika sprężonego powietrza) a dolny wtedy jest zaworem obsługowym (serwisowym) do usuwania kondensatu (wodnego lub innego)

Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230
Grading comment
Dzięki.
M