KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

spike

Polish translation: uziom - szpilka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spike
Polish translation:uziom - szpilka
Entered by: Marian Krzymiński

15:32 Jan 17, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: spike
Kontekst:

Generators must always be earthed by the refinery electrical engineering department. If earthing requires a spike you will need an excavation permit, too.
Kasia Platkowska
Spain
uziom - szpilka
Explanation:
Nalezy wziąć pod uwagę kształt rzeczonego przedmiotu, który w nazwie angielskiej zawiera specyficzny kształt ułątwiajacy penetrację gruntu w czasie zagłębiania. Polski producent tychże umieścił link z obrazkiem na swojej stronie, link poniżej
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Serdecznie dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uziom - szpilka
Marian Krzymiński
4pręt (uziemiający)Polangmar
3pal/kolek/czop
CalBoy
2drazek/zacisk uziemiajacy
Edyta Sawin


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
drazek/zacisk uziemiajacy


Explanation:
http://www.wega.com.pl/5zwieracze.htm

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Do you need an excavation permit, aby zamontować zacisk uziemiający?:)) A drążek uziemiający to coś innego: http://je.pl/e8j8 .
4 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pal/kolek/czop


Explanation:
in these context any of those, if they have to secure generator to the ground and use spikes

CalBoy
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Any of those? http://je.pl/3m4y , http://je.pl/sw8p .:) A kołek uziemiający znajduje się w gnieździe/gniazdku, nie w ziemi.:)
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pręt (uziemiający)


Explanation:
Uziom - metalowy przedmiot umieszczony w wierzchniej warstwie gruntu, zapewniający połączenie elektryczne przedmiotów uziemianych z ziemią.
Rodzaje uziomów:
sztuczne:
pionowe - rury, pręty
poziome - taśma stalowa
płytowe - blacha
naturalne:
zbrojenia, rury wodociągowe, ołowiane powłoki i metalowe płaszcze kabli.

http://tinyurl.com/yttmp9

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-01-17 20:13:41 GMT)
--------------------------------------------------

Brakujący odsyłacz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Uziom

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2370

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uziom - szpilka


Explanation:
Nalezy wziąć pod uwagę kształt rzeczonego przedmiotu, który w nazwie angielskiej zawiera specyficzny kształt ułątwiajacy penetrację gruntu w czasie zagłębiania. Polski producent tychże umieścił link z obrazkiem na swojej stronie, link poniżej


    Reference: http://www.karbownik.com/photo/_pdf/6_10uziom2mszpilka.pdf
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230
Grading comment
Serdecznie dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: No tak, ale w tekście nie ma nic o wbijaniu/penetracji - wręcz przeciwnie, trzeba kopać dziurę.:) Może więc ten "spike" nie musi być aż tak ostry/cienki, bo do wykopanego otworu zapewne pręt bez problemu da się włożyć.:)
22 hrs