KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

snug point

Polish translation: punkt kasacji luzów w złączu śrubowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:snug point
Polish translation:punkt kasacji luzów w złączu śrubowym
Entered by: maciejm

12:00 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: snug point
The spindle is started with the programmed speed in direction DIR.
The search for the Snug-point is started as soon as the torque passes TcMIN. The average slope over DeltaA deg is calculated. This is repeated for every DeltaA deg.
As soon as two slopes after each other are larger than TSLOPE the Snug-point is found.


Robot dokręcający połączenia śrubowe.

M
maciejm
Poland
punkt kasacji luzów w złączu śrubowym
Explanation:
punkt narastania momentu dokręcania
Snug fit to jest pasowanie przylgowe, tj. takie, przy którym luz minimalny jest równy zeru

Po tym punkcie predkość dokręcania ulega pewnie zmniejszeniu

--------------------------------------------------
Note added at 1 day31 mins (2008-03-11 12:31:31 GMT)
--------------------------------------------------

nakrętkę wkręcamy palcami (mostly). Teraz nastepuje okres pracy przy małych oporach: nakrętka się przesuwa (szybko) po gwincie do oporu (do chwili skasowanie luzów w połaczeniu - snug point). W tym momencie moment narasta. Jesli silnik ma idealną charakterystykę (sprężone powietrze, szeregowy prądu stalego), jego prędkość zmaleje.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-03-11 22:06:38 GMT)
--------------------------------------------------

Polangmarze, nie rujnuj mojego życia zawodowego: od 35 lat uczę studentów jak te śruby dokręcać, jakim momentem i jak go liczyc. Co to jest złącze podatne (nie wszyscy łapią, ja zrozumiałem dopiero po studiach), jak poprawić wytrz. zmęcz. śruby etc., etc
Jesli przez początkowy punkt pracy rozumiesz punkt, w którym śruba zaczyna ściskac, to mówimy to samo i nie ma problemu. Problem jest w tym, ze "punkt pracy" jest już zarezerwowany na coś zupełnie innego
Selected response from:

A.G.
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1punkt kasacji luzów w złączu śrubowymA.G.
3punkt (początkowy) zazębienia gwintuPolangmar


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
punkt (początkowy) zazębienia gwintu


Explanation:
Lub:
początkowy punkt pracy połączenia śrubowego

When a screw-threaded fastener is being tightened, the tightening tool has to be turned through an initial angle, which may be greater than one complete turn, before effecting engagement of the joint to the point where further turning of the fastener will commence to tighten the fastener itself. The point at which tightening of the fastener itself commences is usually termed the "snug point" and the corresponding torque the "snug torque".
It is desirable for the operator to know when the snug point has been reached and the actual tightening of the fastener itself has commenced.
http://tinyurl.com/2edvrw

http://tinyurl.com/23xcmg
http://tinyurl.com/yo2fqj
http://tinyurl.com/yprrzl

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2370

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: pierwsza propozycja: ??? Druga: pierwszy punkt pracy złącza śrubowego/podatnego? Mogę wyjaśnić, gdzie to jest lub podczytaj pod hasłem "złącze podatne"//small addendum in my box
8 hrs
  -> Dlaczego tylko nakrętkę? Dlaczego palcami? Moim zdaniem, "s. p." to punkt, w którym gwint zaczyna "łapać/chwytać", a nie punkt, w którym śruba/nakrętka jest zakręcona, lecz nie dokręcona. I to właśnie potwierdza link: effecting engagement of the joint.:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
punkt kasacji luzów w złączu śrubowym


Explanation:
punkt narastania momentu dokręcania
Snug fit to jest pasowanie przylgowe, tj. takie, przy którym luz minimalny jest równy zeru

Po tym punkcie predkość dokręcania ulega pewnie zmniejszeniu

--------------------------------------------------
Note added at 1 day31 mins (2008-03-11 12:31:31 GMT)
--------------------------------------------------

nakrętkę wkręcamy palcami (mostly). Teraz nastepuje okres pracy przy małych oporach: nakrętka się przesuwa (szybko) po gwincie do oporu (do chwili skasowanie luzów w połaczeniu - snug point). W tym momencie moment narasta. Jesli silnik ma idealną charakterystykę (sprężone powietrze, szeregowy prądu stalego), jego prędkość zmaleje.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-03-11 22:06:38 GMT)
--------------------------------------------------

Polangmarze, nie rujnuj mojego życia zawodowego: od 35 lat uczę studentów jak te śruby dokręcać, jakim momentem i jak go liczyc. Co to jest złącze podatne (nie wszyscy łapią, ja zrozumiałem dopiero po studiach), jak poprawić wytrz. zmęcz. śruby etc., etc
Jesli przez początkowy punkt pracy rozumiesz punkt, w którym śruba zaczyna ściskac, to mówimy to samo i nie ma problemu. Problem jest w tym, ze "punkt pracy" jest już zarezerwowany na coś zupełnie innego

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1944

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Punkt kasacji luzów" kojarzy się raczej z końcową fazą dokręcania, tzn. od momentu, w którym śruba jest wkręcona, a jeszcze nie dokręcona. BTW, po znalezieniu "snug point" szybkość dokręcania może być chyba większa, bo gwint już tochę trzyma.:)
11 hrs
  -> znalazłeś ładny link. Potwierdza to , co napisałem

agree  bartek
18 days
  -> dziękuję