ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

spotblaster / spot blaster

Polish translation: oczyszczarka strumieniowa (pneumatyczna)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spotblaster / spot blaster
Polish translation:oczyszczarka strumieniowa (pneumatyczna)
Entered by: Marian Krzymiński

22:36 Mar 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / equipment
English term or phrase: spotblaster / spot blaster
wygląda to tak: http://images.google.com/images?um=1&hl=pl&lr=&q=Spot blaste... to chyba to, z czym chodził psychopatyczny przyjemniaczek w filmie "To nie jest kraj dla starych ludzi". Jak to urządzenie się nazywa po polsku?
Katarzyna Smagorowicz
Poland
oczyszczarka strumieniowa (pneumatyczna)
Explanation:
przykładowy link poniżej
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
ta nazwa jest jednak bardziej do przejścia, dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oczyszczarka strumieniowa (pneumatyczna)
Marian Krzymiński
4piaskarka inżektorowa bezpyłowa o zamkniętym obiegu ścierniwa
Rafal Korycinski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
piaskarka inżektorowa bezpyłowa o zamkniętym obiegu ścierniwa


Explanation:
Urządzenia te są piaskarkami inżektorowymi bezpyłowymi o zamkniętym obiegu ścierniwa. Umożliwia to stosowanie ich bez potrzeby odizolowania miejsca pracy-w czynnych zakładach, warunkach ruchu miejskiego itp.-gdyż praktycznie nie powodują one żadnego zapylenia. Jednak generalnie można nimi obrabiać powierzchnie płaskie lub o dużym promieniu krzywizny.
[...]
Dają zwarty strumień umożliwiający piaskowanie punktowe- średnica piaskowanego punktu około 30 mm – bez uszkadzania przylegającej powierzchni. Zastosowanie szczotek kształtowych umożliwia oczyszczanie kształtowników np. kontowników stalowych.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-27 23:56:34 GMT)
--------------------------------------------------

Jeśli chcesz krócej to "piaskarka o zamkniętym obiegu ścierniwa" albo "urządzenie do piaskowania o zamkniętym obiegu ścierniwa".

Choć po zastanowieniu, mogłaby to być również śrutownica (do śrutowania lub kuleczkowania), choć raczej wątpię.

Aby uwzględnić te wszystkie opcje, musiałabyś napisać "urządzenie do obróbki metodą strumieniowo-ścierną o zamkniętym obiegu ścierniwa" w wersji skróconej, albo "bezpyłowe urządzenie inżektorowe do obróbki metodą strumieniowo-ścierną o zamkniętym obiegu ścierniwa" w wersji pełnej.


    Reference: http://klub.chip.pl/tepark/tepark/piaskbzp.htm
Rafal Korycinski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bubz: Ten psychopatyczny przyjemniaczek z filmu moglby mordowac po prostu wypowiadajac sama te nazwe... :))
5 mins
  -> LOL! :-)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oczyszczarka strumieniowa (pneumatyczna)


Explanation:
przykładowy link poniżej


    Reference: http://www.prodmorex.pl/oferta/oczyszczarki/tajfun-os2-500.h...
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1142
Grading comment
ta nazwa jest jednak bardziej do przejścia, dziekuję