KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

EDAX pictures

Polish translation: obrazy analizy rentgenowskiej z dyspersją energii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EDAX pictures
Polish translation:obrazy analizy rentgenowskiej z dyspersją energii
Entered by: bajbus

08:58 Apr 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / analysis methods in laboratory tests
English term or phrase: EDAX pictures
Laboratory investigations of cutting process, preparations of algorithms for FEM analysis of stresses, stains, heat transfer during cutting, metallographic examinations of samples, SEM and EDAX pictures, analysis of damages to PS plates during cutting.

Ang. rozwinięcie skrótu to Energy Dispersive X-ray Analysis. Nie mogę znaleźć polskiego rozwinięcia. Czy ktos może pomóc?
bajbus
obrazy rentgenowskiej analizy dyspersji energii
Explanation:
Np. tutaj:
http://www.pg.gda.pl/chem/CEEAM/Dokumenty/CEEAM_ksiazka_pols...


--------------------------------------------------
Note added at   25 min (2008-04-22 09:23:51 GMT)
--------------------------------------------------

Energy Dispersive X-ray Analysis daje akronim EDXA. EDAX to wedle powyższego źródła Energy Dispersive Auger X-ray.

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2008-04-22 09:36:35 GMT)
--------------------------------------------------

Albo "rentgenowskiej analizy z dyspersją energii", czy też "analizy dyspersji energii promieniowania X" - bo i takie sformułowania są spotykane.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dziękuję bardzo za pomoc obu Panom. Klient zatwierdził tę wersję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1obrazy rentgenowskiej analizy dyspersji energii
Jerzy Matwiejczuk
4analiza spektroskopowa rentgenowska z dyspersją energii
Marian Krzymiński


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
edax pictures
obrazy rentgenowskiej analizy dyspersji energii


Explanation:
Np. tutaj:
http://www.pg.gda.pl/chem/CEEAM/Dokumenty/CEEAM_ksiazka_pols...


--------------------------------------------------
Note added at   25 min (2008-04-22 09:23:51 GMT)
--------------------------------------------------

Energy Dispersive X-ray Analysis daje akronim EDXA. EDAX to wedle powyższego źródła Energy Dispersive Auger X-ray.

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2008-04-22 09:36:35 GMT)
--------------------------------------------------

Albo "rentgenowskiej analizy z dyspersją energii", czy też "analizy dyspersji energii promieniowania X" - bo i takie sformułowania są spotykane.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166
Grading comment
Dziękuję bardzo za pomoc obu Panom. Klient zatwierdził tę wersję :)
Notes to answerer
Asker:

Asker: Dziekuję bardzo !


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Z oryginału wychodzi "analiza rentgenowska z dyspersją energii". || A jeszcze dokładniej: energodyspersyjna. http://je.pl/vo7h
11 hrs
  -> Dziękuję! A dokładniej "energodyspersywna" :) Tym niemniej, spotyka się 3 wyżej wymienione wersje.

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
edax pictures
analiza spektroskopowa rentgenowska z dyspersją energii


Explanation:
IMHO, patrz link poniżej


    Reference: http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BOS3-...
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Analiza spektralna" to o wiele częstszy termin.
11 hrs