KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

binning

Polish translation: binowanie


19:40 Jul 7, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / process control
English term or phrase: binning
Tak jak tu:
http://www.sddas.org/UsersGuide/RealTime/IDFS_binning.html
Tomasz Poplawski
Polish translation:binowanie
Explanation:
Wiem, że brzmi źle, ale tak się mówi, przynajmniej w żargonie naukowym. Chodzi o przyporządkowywanie danych do odpowiednich przedziałów/przegródek ("binów"). Jest to np. pierwszy krok przy tworzeniu histogramów.
Jeżeli całkowicie nie może być, to dałbym "przyporządkowywanie do przedziałów"...

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2008-07-07 23:00:42 GMT)
--------------------------------------------------

Trochę o data bins: http://www.google.com/search?q="data bins
Raczej nie chodzi o usuwanie...
Selected response from:

M.A.B.
Netherlands
Grading comment
to jest odpowiedź, która z pewnościąś jest słuszna w wielu kontekstach, choć zdecydowałem się na inne rozwiązanie
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zaszufladkowanie (potoczne wyrażenie)Darek Koter
3binowanie
M.A.B.
2 -1usuwanie/kasowanie/przenoszenie do kosza
Rafal Piotrowski


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
usuwanie/kasowanie/przenoszenie do kosza


Explanation:
Nie o to przypadkiem chodzi?...

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  M.A.B.: A czytałeś to co w linku? Gdzie tam jest o usuwaniu??
3 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
binowanie


Explanation:
Wiem, że brzmi źle, ale tak się mówi, przynajmniej w żargonie naukowym. Chodzi o przyporządkowywanie danych do odpowiednich przedziałów/przegródek ("binów"). Jest to np. pierwszy krok przy tworzeniu histogramów.
Jeżeli całkowicie nie może być, to dałbym "przyporządkowywanie do przedziałów"...

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2008-07-07 23:00:42 GMT)
--------------------------------------------------

Trochę o data bins: http://www.google.com/search?q="data bins
Raczej nie chodzi o usuwanie...


    Reference: http://tinyurl.com/6ctol6
M.A.B.
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54
Grading comment
to jest odpowiedź, która z pewnościąś jest słuszna w wielu kontekstach, choć zdecydowałem się na inne rozwiązanie

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaszufladkowanie (potoczne wyrażenie)


Explanation:
binning - put something into a bin
zaszufladkowanie - włożenie czegoś we właściwe miejsce

Jest to trochę archaiczne wyrażenie i może nie pasować do stylu opisu text, traktuj to jako propazycja a nie konnretna odpowiedź na twoje pytanie



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 05:32:15 GMT)
--------------------------------------------------

*konkretna a nie konnretna (typo)

Darek Koter
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish