ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

dual palm switch

Polish translation: przyciski oburęcznego uruchamiania/sterowania

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dual palm switch
Polish translation:przyciski oburęcznego uruchamiania/sterowania
Entered by: Tomasz Poplawski

01:08 Oct 1, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: dual palm switch
czyli taki, który dla ochrony rąk trzeba nacisnąć dwoma rękoma, żeby urządzenie zadziałało
Tomasz Poplawski
przyciski oburęcznego uruchamiania
Explanation:
Lub z norm, urządzenie oburęcznego sterowania.

http://www.wypadek.pl/body/bibl/czasopisma/bezp_pracy/artyku...

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-10-01 13:09:31 GMT)
--------------------------------------------------

"nie musi ale przewaznie jest, dla podwyzszenia wydajnosci produkcji, poza tym z tego nie wynika, czy to jest jedno czy drugie"

Nie ma tutaj żadnego jedno, czy też drugie.

Dual palm (switch, button, actuator, safety system, itp..) to układy w których do uruchomienia konieczne jest użycie obu rąk. Dual palm switch ma po prostu szersze znaczenie, niż podwójne przyciski grzybkowe". Stosuje się różne typy przycisków, niekoniecznie grzybkowe.


--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-10-01 13:23:11 GMT)
--------------------------------------------------

Dual palm button:
http://www.toolingu.com/definition-570315-32644-dual-palm-bu...
Selected response from:

Arrakis
Poland
Grading comment
w wypadku tej maszyny chodzi o uruchamianie, i o przyciski
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przyciski oburęcznego uruchamianiaArrakis
4podwójne grzybkowe przyciski sterownicze
PanPeter


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podwójne grzybkowe przyciski sterownicze


Explanation:
np. Lemi Bis - Automatyka Elektronika Pomiary - 21:17przyciski sterownicze przyciski sterownicze (dłoniowe / grzybkowe / bezpieczeństwa),

albo: dłoniowe, tzn. takie które naciska się otwartą dłonią, czasem stosowane przy starszych prasach gdzie nie ma barier świetlnych

dużo ilustracji w guglu

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-10-01 01:23:36 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście mozna dodać 'podwójne'

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-10-01 01:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

Łączę pozdrowienia

PanPeter
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amat: tak jest !!!
3 hrs

disagree  Arrakis: Wcale nie musi to być przycisk grzybkowy. Chodzi o "dual palm" switch, a nie dual "palm switch".
5 hrs
  -> nie musi ale przewaznie jest, dla podwyzszenia wydajnosci produkcji, poza tym z tego nie wynika, czy to jest jedno czy drugie

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przyciski oburęcznego uruchamiania


Explanation:
Lub z norm, urządzenie oburęcznego sterowania.

http://www.wypadek.pl/body/bibl/czasopisma/bezp_pracy/artyku...

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-10-01 13:09:31 GMT)
--------------------------------------------------

"nie musi ale przewaznie jest, dla podwyzszenia wydajnosci produkcji, poza tym z tego nie wynika, czy to jest jedno czy drugie"

Nie ma tutaj żadnego jedno, czy też drugie.

Dual palm (switch, button, actuator, safety system, itp..) to układy w których do uruchomienia konieczne jest użycie obu rąk. Dual palm switch ma po prostu szersze znaczenie, niż podwójne przyciski grzybkowe". Stosuje się różne typy przycisków, niekoniecznie grzybkowe.


--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-10-01 13:23:11 GMT)
--------------------------------------------------

Dual palm button:
http://www.toolingu.com/definition-570315-32644-dual-palm-bu...

Arrakis
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 78
Grading comment
w wypadku tej maszyny chodzi o uruchamianie, i o przyciski

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: przyciski sterowania oburęcznego - tylko nie mogą być za blisko siebie, bo spece dorabiają deski (z występami, jeśli przyciski są wgłębione:)), aby naciskać je jedną ręką :) | albo urządzenie
9 hrs
  -> Dziękuję :) //Chyba najlepszy byłby układ oburęcznego sterowania. Bywają czasami też przekręcane przełączniki (nie da się użyć deski), a nie przyciski.