KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

heavy duty stainless steel tracks

Polish translation: wzmocnione bieżnie ze stali nierdzewnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heavy duty stainless steel tracks
Polish translation:wzmocnione bieżnie ze stali nierdzewnej
Entered by: Miłosz Sliwa

16:48 Feb 4, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: heavy duty stainless steel tracks
The curving radius to be carried out on the profile is given by the position of the whole oscillation mechanism, which runs on heavy duty stainless steel tracks complete with protective guards and by the adjustment of the first mandrel (or of the first two mandrels).
Miłosz Sliwa
Poland
wzmocnione bieżnie ze stali nierdzewnej
Explanation:
tak bym to nazwał.
BTW w tym kontekście 'heavy duty' dotyczy raczej wytrzymałości mechanicznej (obciążenia dużymi siłami)o, a nie "odporności'', którą możnaby zrozumieć jako odporność na agresywne (powodujące korozję) związki chemiczne.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2009-02-04 19:46:37 GMT)
--------------------------------------------------

Stal nierdzewna sama w sobie jest odporna na agresywne związki chemiczne, tej właściwości już nie trzeba dodatkowo podkreślać.

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2009-02-04 22:13:39 GMT)
--------------------------------------------------

Informacja o znaczeniu zwrotu 'heavy duty' - z własnego doświadczenia.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wzmocnione bieżnie ze stali nierdzewnej
Andrzej Mierzejewski
3tor (jezdny) ze stali nierdzewnej o dużej odporności
Jerzy Matwiejczuk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tor (jezdny) ze stali nierdzewnej o dużej odporności


Explanation:
Np. tak - jeśli to "coś" porusza się po torze.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wzmocnione bieżnie ze stali nierdzewnej


Explanation:
tak bym to nazwał.
BTW w tym kontekście 'heavy duty' dotyczy raczej wytrzymałości mechanicznej (obciążenia dużymi siłami)o, a nie "odporności'', którą możnaby zrozumieć jako odporność na agresywne (powodujące korozję) związki chemiczne.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2009-02-04 19:46:37 GMT)
--------------------------------------------------

Stal nierdzewna sama w sobie jest odporna na agresywne związki chemiczne, tej właściwości już nie trzeba dodatkowo podkreślać.

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2009-02-04 22:13:39 GMT)
--------------------------------------------------

Informacja o znaczeniu zwrotu 'heavy duty' - z własnego doświadczenia.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 972