KudoZ home » English to Polish » Media / Multimedia

reduced blanking

Polish translation: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reduced blanking
Polish translation:skrócony czas wygaszania odchylania poziomego
Entered by: Ryszard Glegola

12:20 Feb 12, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / rozdzielczość, tryb obrazu
English term or phrase: reduced blanking
W instrukcji wizualizera mam takie zdanie:
"The 1920 X1080 resolution for DVI-I support reduced blanking only." oraz "Analog RGB Output: SVGA, XGA, 1280 x 960, UXGA, HD720, HD1080 (DVI-I supports reduced blanking only) ". Z grubsza wiem, że chodzi o jakąś oszczędność pasma, ale prosiłbym o lepszą/sprawdzoną polską propozycję (ew. termin opisowy) - jeżeli jest... Z góry dziękuję.
Ryszard Glegola
Ireland
tu: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego
Explanation:
tu: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego

W kineskopach na czas powrotu strumienia elektronów z końca jednej linii do początku następnej ma miejsce wygaszenie plamki. Czas powrotu plamki to właśnie przewidziany w standardzie sygnałów wizyjnych czas wygaszania odchylania poziomego (horizontal blanking time).

W przypadku monitorów niekineskopowych czas wygaszania można poważnie skrócić (nie ma strumienia elektronów, który powraca na początek linii w niezerowym czasie) i użyć ten czas na przesył informacji stricte wizyjnej. Co zmniejsza pasmo potrzebne na przesłanie sygnału o określonej rozdzielczości, albo w danym pasmie pozwala na przesył sygnału o większej rozdzielczości.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź i cenne wyjaśnienie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tu: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego
Crannmer
2zredukowane wygaszanie
EnglishDirect


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zredukowane wygaszanie


Explanation:
myślę, że taka interpretacja może odnosić się także do tego urządzenia




    Reference: http://support.euro.dell.com/support/edocs/video/P135581/po/...
EnglishDirect
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego


Explanation:
tu: skrócony czas wygaszania odchylania poziomego

W kineskopach na czas powrotu strumienia elektronów z końca jednej linii do początku następnej ma miejsce wygaszenie plamki. Czas powrotu plamki to właśnie przewidziany w standardzie sygnałów wizyjnych czas wygaszania odchylania poziomego (horizontal blanking time).

W przypadku monitorów niekineskopowych czas wygaszania można poważnie skrócić (nie ma strumienia elektronów, który powraca na początek linii w niezerowym czasie) i użyć ten czas na przesył informacji stricte wizyjnej. Co zmniejsza pasmo potrzebne na przesłanie sygnału o określonej rozdzielczości, albo w danym pasmie pozwala na przesył sygnału o większej rozdzielczości.

Crannmer
PRO pts in category: 92
Grading comment
Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź i cenne wyjaśnienie.