KudoZ home » English to Polish » Medical: Cardiology

intake of lipids

Polish translation: spożycie lipidów/tłuszczów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:intake of lipids
Polish translation:spożycie lipidów/tłuszczów
Entered by: MonikaSojka

18:35 Mar 29, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical: Cardiology
English term or phrase: intake of lipids
wskazówki dotyczące żywienia dla osób z CHD
The intake of lipids in food should represent approximately 30% of energy intake. The intake of saturated fats must not exceed 30% of total lipids. The intake of cholesterol must be less than 300mg/d.
MonikaSojka
United Kingdom
spożycie lipidów
Explanation:
może po prostu tak?

intake
(consumption) (of food, protein) spożycie n; (of oxygen) zużycie n; a high sugar ~ wysokie spożycie cukru; the daily calorie ~ of a baby dzienne zapotrzebowanie energetyczne niemowlęcia
PWN/Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-03-29 18:41:22 GMT)
--------------------------------------------------

dzienne spożycie lipidów
albo: zawartość lipidów w żywności
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
dziękuję wszystkim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3spożycie lipidów
lim0nka
5zawartość tłuszczów
Szymon Cegielka
4spożycie tłuszczów
ArturSz


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
spożycie lipidów


Explanation:
może po prostu tak?

intake
(consumption) (of food, protein) spożycie n; (of oxygen) zużycie n; a high sugar ~ wysokie spożycie cukru; the daily calorie ~ of a baby dzienne zapotrzebowanie energetyczne niemowlęcia
PWN/Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-03-29 18:41:22 GMT)
--------------------------------------------------

dzienne spożycie lipidów
albo: zawartość lipidów w żywności

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję wszystkim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: a nie lepiej tłuszczów, ogólnie?
1 min
  -> nie wszystkie lipidy są tłuszczami

agree  Kornelia Longoria: zgadzam sie z NowEwa - tluszczow brzmi lepiej
11 mins

agree  Monika Pilecka
46 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zawartość tłuszczów


Explanation:
w spożywanych pokarmach... no bo w końcu jest "in food"... ale to tylko taka alternatywa :-)

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-03-29 18:51:31 GMT)
--------------------------------------------------

ooo... nie zauważyłem notki... chyba czas nabyć okulary :-)

Szymon Cegielka
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spożycie tłuszczów


Explanation:
jakoś znacznie częściej słyszałem ten zwrot, widżę, żę w twoim tekście oba słowa są używane obok siebie, więc decyzja zależy od ciebie

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-03-29 18:54:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nadcisnienie.pl/pacjenci/zyc_dluzej/2.html
to jest już przetłumaczone :D


    Reference: http://www.izz.waw.pl/wwzz/zasada07.html
    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/0157a9.html
ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12