KudoZ home » English to Polish » Medical: Cardiology

Glucose as controls

Polish translation: poziom glukozy jako wartość kontrolna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Glucose as controls
Polish translation:poziom glukozy jako wartość kontrolna
Entered by: MonikaSojka

19:44 Mar 30, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical: Cardiology / dietetyka
English term or phrase: Glucose as controls
dotyczy indeksu glikemicznego.
Tabelka jest podzielona na różne grupy pokarmowe, a te z kolei na poszczególne produkty. Do każdego z produktów jest przypisane 'G' + liczba. To 'G' to właśnie 'glucose as controls', tak stoi w przypisie
MonikaSojka
United Kingdom
poziom glukozy jako wartość kontrolna
Explanation:
obawiam się, że pewności nie mam...
Selected response from:

Szymon Cegielka
Grading comment
chyba o to chodzi, dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4glukoza jako pokarm kontrolnyKalip
2poziom glukozy jako wartość kontrolna
Szymon Cegielka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
glucose as controls
poziom glukozy jako wartość kontrolna


Explanation:
obawiam się, że pewności nie mam...

Szymon Cegielka
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
chyba o to chodzi, dziękuję

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
glucose as controls
glukoza jako pokarm kontrolny


Explanation:
Znalazłem coś takiego w artykule o wskaźniku glikemicznym:
"W celu ustalenia wartości wskaźnika glikemicznego konkretnego pokarmu podaje się osobom w różne dni badany pokarm i pokarm kontrolny, każdy zawierający 50g przyswajalnych węglowodanów..."
JAMA-PL, 2003,5, s.188

Kalip
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27