KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

triage nurse

Polish translation: pielegniarka pierwszego kontaku (na Izbie Przyjec)


19:08 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: triage nurse
sees patients in Emergency Room (ER) to see who goes to a doctor first
Anna Cieslak
United States
Polish translation:pielegniarka pierwszego kontaku (na Izbie Przyjec)
Explanation:
...
Selected response from:

Malina9
Grading comment
Zgadzam sie z panem Michalem - pielęgniarka pierwszego kontaktu to raczej advice nurse. Triage nurse powinno byc tlumaczone raczej opisowo - jako pielęgniarka ds. selekcji pacjentow pod katem ciezkosci stanu. dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pielegniarka pierwszego kontaku (na Izbie Przyjec)
Malina9
4pielęgniarka ds. selekcji pacjentów
Michal Berski
3pielęgniarka zarządzająca
Maciej Andrzejczak


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pielęgniarka zarządzająca


Explanation:
propozycja

ew. kierująca ruchem pacjentów

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: to imho zbyt ogólne
31 mins

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielęgniarka ds. selekcji pacjentów


Explanation:
zajmująca sie selekcją, itp.
Triage to selekcja pacjentów pod kątem ciężkości stanu i kolejności wysłania do lekarza.


Michal Berski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 136

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Malina9: with all due respect Twoja wersja wydaje mi sie niejasna (selekcja pod katem czego) nie mowiac juz o tym ze ma 0 trafien w sieci.
5 hrs
  -> ma 0 trafień w sieci, podobnie zresztą jak pielęgniarka pierwszego kontaktu, bo to stanowisko nieistniejące w Polsce. A pod kątem czego selekcja, to wyraźnie jest napisane.

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielegniarka pierwszego kontaku (na Izbie Przyjec)


Explanation:
...

Malina9
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Zgadzam sie z panem Michalem - pielęgniarka pierwszego kontaktu to raczej advice nurse. Triage nurse powinno byc tlumaczone raczej opisowo - jako pielęgniarka ds. selekcji pacjentow pod katem ciezkosci stanu. dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
Notes to answerer
Asker: Zgadzam sie z panem Michalem - pielęgniarka pierwszego kontaktu to raczej advice nurse. Triage nurse powinno byc tlumaczone raczej opisowo - jako pielęgniarka ds. selekcji pacjentow pod katem ciezkosci stanu. Dziekuje za wszystkie dpowiedzi.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: to bedzie raczej advice nurse z poprzedniego pytania
23 mins