KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

lpn nurse

Polish translation: pielęgniarka niedyplomowana


19:09 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: lpn nurse
Licenced Practical Nurse
Anna Cieslak
United States
Polish translation:pielęgniarka niedyplomowana
Explanation:
licensed practical nurse

/"laIs@nst "pr{ktIk@l 'n@rs/ (też LPN) n Pielęgniarka, która ukończyła dwuletni kurs (poniżej poziomu tzw. registered nurse); pielęgniarka niedyplomowana

http://216.239.59.104/search?q=cache:lAQm8sxL_sIJ:www.ling.p...
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Zgadzam sie z MAciejem - w terminologii specjalistycznej wlasnie tak sie mowi: pielegniarka bez dyplomu, ale z prawem wykonywania zawodu. (Oxford Dictionary).
'licensed' nie oznacza tu ' z dyplomem licencjata'
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pielęgniarka niedyplomowana
Maciej Andrzejczak
4licencjonowana pielęgniarka ogólnaJanusz Kaminski


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licencjonowana pielęgniarka ogólna


Explanation:
propozycja

Janusz Kaminski
Latvia
Native speaker of: Native in PolishPolish

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielęgniarka niedyplomowana


Explanation:
licensed practical nurse

/"laIs@nst "pr{ktIk@l 'n@rs/ (też LPN) n Pielęgniarka, która ukończyła dwuletni kurs (poniżej poziomu tzw. registered nurse); pielęgniarka niedyplomowana

http://216.239.59.104/search?q=cache:lAQm8sxL_sIJ:www.ling.p...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18
Grading comment
Zgadzam sie z MAciejem - w terminologii specjalistycznej wlasnie tak sie mowi: pielegniarka bez dyplomu, ale z prawem wykonywania zawodu. (Oxford Dictionary).
'licensed' nie oznacza tu ' z dyplomem licencjata'
Notes to answerer
Asker: pielegniarka po dwuletnim kursie to tzw. State Enrolled Nurse


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Poplawski: ale czy to nie jest trochę tak, jakby nazwać licencjata "niemagistrem"?
12 mins