KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

to pass a clot

Polish translation: wydalić skrzep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to pass a clot
Polish translation:wydalić skrzep
Entered by: Anna Cieslak

19:06 Mar 12, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: to pass a clot
pęknięcie skrzepu???
Anna Cieslak
United States
wydalić skrzep
Explanation:
Np. z moczem / z kałem / z dróg rodnych...
Jak zwykle zależy od kontekstu... :-)
Selected response from:

Marek Koprowski
Grading comment
Dziekuje - odpowiedź przekonywująca. Dziekuje rowniez Polangmar'owi za link w googlu. Very convincing!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2wydalić skrzepMarek Koprowski
3 +1przejście poza skrzep
Magdalena Wysztygiel


Discussion entries: 3





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przejście poza skrzep


Explanation:
podczas operacji udrażniania tętnicy należy cewnikiem Fogarty'ego przejść poza skrzep (Skrzeplinę), otworzyć koszyczek i usunąć go podczas wycofywania cewnika.

--------------------------------------------------
Note added at   23 min (2008-03-12 19:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście usunąć skrzep, a nie koszyczek ;)

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: całkiem możliwe
19 hrs
  -> dzięki :)

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wydalić skrzep


Explanation:
Np. z moczem / z kałem / z dróg rodnych...
Jak zwykle zależy od kontekstu... :-)

Marek Koprowski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziekuje - odpowiedź przekonywująca. Dziekuje rowniez Polangmar'owi za link w googlu. Very convincing!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Bardzo prawdopodobne: http://je.pl/h721 .
4 hrs

agree  Scherzando
12 hrs