ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

snore- buster

Polish translation: Szyna/aparat/nakładka przeciw chrapaniu

12:31 Sep 7, 2013
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / orthodontics
English term or phrase: snore- buster
I have to translate a leaflet on how to use a snore-buster.

There is a link explaining how this device works: http://www.topantisnoringdevices.com/snorebuster-review/

I came up with: przepaska antychrapaniowa but maybe someone will have better sugetions?

Thank you
katie86
Polish translation:Szyna/aparat/nakładka przeciw chrapaniu
Explanation:
Snore Buster. Z takimi nazwami spotkałem się w rozmowie z innymi stomatologami i na szkoleniach - temat jest dość nowy, dlatego nie ustalił się jeden termin.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2013-09-07 15:05:22 GMT)
--------------------------------------------------


http://www.shop-dent.pl/pl/p/Brux-Dr.Russ-Aparat-przeciwko-c...
http://www.dental.pl/ortodoncja/aparaty_przeciw_chrapaniu/
http://www.adent.com.pl/pl/specjalizacje/szyny-zgryzowe-p-ch...
Selected response from:

Tomasz Kamiński
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomocne sugestie. W tym przypadku napewno chodzi o nakladke.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Szyna/aparat/nakładka przeciw chrapaniu
Tomasz Kamiński
4eliminator chrapania
Adrian Liszewski
3wkładka przeciw chrapaniuyastee
3wkładka ograniczająca chrapanie/wkładka Snore BusterMariusz Duchiński
3antychrapacz
laskova


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
antychrapacz


Explanation:
po prostu

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-09-07 13:31:19 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.pl/search?client=opera&q=urządzenie chrap...

Antychrapacz - Klips do nosa zapobiegający chrapaniu

Antychrapacz Snore Gone® to urządzenie zakładane na nadgarstek jak zwykły zegarek zapinany na rzep z gumką.

Wkładka do nosa ANTYCHRAPACZ to opatentowany, polski wyrób medyczny CE klasy i do wielokrotnego użytku.

Jak widać, można nazwać ogólnie ANTYCHRAPACZ i dodać krótkie wyjaśnienie, jaki to rodzaj urządzenia.

laskova
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
4 hrs
  -> Dziękuję, maciejm :-)

neutral  Crannmer: Gdyby nie te dwie malutkie literki "TM" pojawiające się nieustannie w kontekście zapytanego wyrażenia... Volkswagena tez spolszczasz na Ludowóz?
5 hrs
  -> No to "Antychrapacz Snore Buster". Krótko i treściwie. Ulotka i tak wyjaśni, co to jest i do czego służy.

disagree  Tomasz Kamiński: "Antychrapacze" występują w odniesieniu do klipsów zakładanych do nosa, a snore-buster to ewidentnie standardowa szyna protruzyjna (czyli wysuwająca żuchwę), którą pacjent sam sobie dostosowuje w ustach.
23 hrs
  -> Nie tylko w odniesieniu do klipsów, ale też wkładek i urządzeń elektronicznych. Choć zgoda, że w tym konkretnym przypadku chodzi o szynę.

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wkładka ograniczająca chrapanie/wkładka Snore Buster


Explanation:
Jeśli na pewno ta nazwa ma być tłumaczona, to proponuję „wkładka ograniczająca chrapanie”. Jeżeli nie będzie tłumaczona, wtedy „wkładka Snore Buster”.

http://www.snore-buster.com.au/

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-09-07 13:32:46 GMT)
--------------------------------------------------

Na tej stronie jest filmik, na którym widać, że na pewno nie jest to przepaska.

Mariusz Duchiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wkładka przeciw chrapaniu


Explanation:
https://www.google.pl/search?q=wkładka przeciwko chrapaniu&r...

yastee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Szyna/aparat/nakładka przeciw chrapaniu


Explanation:
Snore Buster. Z takimi nazwami spotkałem się w rozmowie z innymi stomatologami i na szkoleniach - temat jest dość nowy, dlatego nie ustalił się jeden termin.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2013-09-07 15:05:22 GMT)
--------------------------------------------------


http://www.shop-dent.pl/pl/p/Brux-Dr.Russ-Aparat-przeciwko-c...
http://www.dental.pl/ortodoncja/aparaty_przeciw_chrapaniu/
http://www.adent.com.pl/pl/specjalizacje/szyny-zgryzowe-p-ch...

Tomasz Kamiński
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomocne sugestie. W tym przypadku napewno chodzi o nakladke.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: Szyna/aparat/nakładka przeciw chrapaniu marki Snore Buster. Bo to w końcu jest TM, a więc nazwa własna. BTW nowość tematu takich wkładek dość ograniczona.//Aparaty Mandibular Advancement Device stosowane sa w przy bezdechu śródsennym od wielu lat.
2 hrs
  -> Nowość zastosowania takich szyn w stomatologii nie jest ograniczona :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eliminator chrapania


Explanation:
A ja bym zachował wierność użytej w oryginale zasadzie, że nazwa nic nie mówi o tym, czym właściwie ten przyrząd jest - nazwa opisuje tylko przeznaczenie. W dodatku taka nazwa byłaby oryginalna:)

Adrian Liszewski
Poland
Native speaker of: Polish