KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

fasciae

Polish translation: powięź


08:51 Mar 13, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / zawod
English term or phrase: fasciae
angielska definicja:
a thin aheat of fibrous tissue enclosing a muscle or other organ
Jak ta tkanka nazywa sie fachowo po polsku , jezeli ma jakas inna nazwe.
Prosze o pomoc lekarzy
Z gory bardzo dziekuje
Teresa Goscinska
Polish translation:powięź
Explanation:
Powięź, mocna, elastyczna błona łącznotkankowa otaczająca poszczególne
mięśnie lub grupy mięśni (układ mięśniowy), należy do narządów... ...
wiem.onet.pl/wiem/004254.html
Kościuszko, Słomscy
... Powięź powierzchowna grzbietu, powięź karkowa, powięź piersiowo-
lędźwiowa. ... Powięź ramienia, przegrody międzymięśniowe . ...
anatomy.ib.amwaw.edu.pl/wyklady/wyklady7.htm


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-03-13 08:58:58 GMT)
--------------------------------------------------

Koń Mięśnie ogona, musculi caudae (coccygis) Mięśnie kończyn, musculi membrorum. Powięzie i mięśnie kończyny piersiowej, fasciae et musculi membri ...
www.ksiegarnia.pwn.pl/pdf/2725.pdf
Selected response from:

bartek
Grading comment
Wlasnie o to mi chodzilo . Dziekuje bardzo rowniez dr Palce za potwierdzenie tlumaczenia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1powięzi a. powięziexxxOTMed
4 +2powięź
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
powięź


Explanation:
Powięź, mocna, elastyczna błona łącznotkankowa otaczająca poszczególne
mięśnie lub grupy mięśni (układ mięśniowy), należy do narządów... ...
wiem.onet.pl/wiem/004254.html
Kościuszko, Słomscy
... Powięź powierzchowna grzbietu, powięź karkowa, powięź piersiowo-
lędźwiowa. ... Powięź ramienia, przegrody międzymięśniowe . ...
anatomy.ib.amwaw.edu.pl/wyklady/wyklady7.htm


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-03-13 08:58:58 GMT)
--------------------------------------------------

Koń Mięśnie ogona, musculi caudae (coccygis) Mięśnie kończyn, musculi membrorum. Powięzie i mięśnie kończyny piersiowej, fasciae et musculi membri ...
www.ksiegarnia.pwn.pl/pdf/2725.pdf

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 213
Grading comment
Wlasnie o to mi chodzilo . Dziekuje bardzo rowniez dr Palce za potwierdzenie tlumaczenia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
49 mins

agree  ArturSz
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
powięzi a. powięzie


Explanation:
l. poj. - powięź;
powięź ż V, DCMs. ~ęzi; lm M. ~ęzi a. ~ęzie

1. anat. powięzi(e) «mocne, elastyczne błony zbudowane z tkanki łącznej, otaczające poszczególne mięśnie szkieletowe, grupy mięśni oraz całą mięśniówkę ciała»

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 48 mins (2004-03-13 21:40:37 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem czy poprzednio udało mi się to wystarczająco wyraźnie podkreślić, ale \'fasciae\' to \'powięzi/powięzie\'. Natomiast \'powięź\' to \'fascia\'.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WaldekP
11 hrs