KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

use best available correction

Polish translation: przy zastosowaniu szkła korekcyjnego, przy którym pacjent osiąga najlepszą


12:37 Mar 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical: Health Care / neurology
English term or phrase: use best available correction
The visual acuity score is based upon the line on the Snellen chart for which the patient makes no more than one error (use best available correction).wydaje mi sie, ze rozumiem przesłanie tekstu i tablice Snellena ale nie bardzo wiem o co chodzi w nawiasie
magdat
Polish translation:przy zastosowaniu szkła korekcyjnego, przy którym pacjent osiąga najlepszą
Explanation:
ostrość wzroku / widzenia
Przy zastosowaniu najodpowiedniejszyc szkieł korekcyjnych

Polega ona na sprawdzaniu ostrości wzroku za pomocą tablic Snellena najpierw bez korekcji, a następnie aplikowaniu kolejnych soczewek korekcyjnych aż do momentu uzyskania największej ostrości widzenia. Badanie takie przeprowadza się zarówno dla każdego oka oddzielnie (zasłaniając jedno oko) a także dla obu oczu odsłoniętych. Szkło korekcyjne, przy którym pacjent osiąga najlepszą ostrość wzroku będzie szkłem korygującym tę wadę, a moc szkła będzie miarą refrakcji oka.

http://www.mediweb.pl/medicaltest/wyswietl_bd.php?id=29
Selected response from:

bartek
Grading comment
moze w zargonie medycznym mozna uzyc samo korekcji, ale bezpieczniej mi sie wydaje opisac, wiec wybieram bartka propozycje, dziekuje dr Palka
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przy zastosowaniu najskuteczniejszej korekcjixxxOTMed
3przy zastosowaniu szkła korekcyjnego, przy którym pacjent osiąga najlepszą
bartek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przy zastosowaniu szkła korekcyjnego, przy którym pacjent osiąga najlepszą


Explanation:
ostrość wzroku / widzenia
Przy zastosowaniu najodpowiedniejszyc szkieł korekcyjnych

Polega ona na sprawdzaniu ostrości wzroku za pomocą tablic Snellena najpierw bez korekcji, a następnie aplikowaniu kolejnych soczewek korekcyjnych aż do momentu uzyskania największej ostrości widzenia. Badanie takie przeprowadza się zarówno dla każdego oka oddzielnie (zasłaniając jedno oko) a także dla obu oczu odsłoniętych. Szkło korekcyjne, przy którym pacjent osiąga najlepszą ostrość wzroku będzie szkłem korygującym tę wadę, a moc szkła będzie miarą refrakcji oka.

http://www.mediweb.pl/medicaltest/wyswietl_bd.php?id=29

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 213
Grading comment
moze w zargonie medycznym mozna uzyc samo korekcji, ale bezpieczniej mi sie wydaje opisac, wiec wybieram bartka propozycje, dziekuje dr Palka

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
przy zastosowaniu najskuteczniejszej korekcji


Explanation:
g

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 235