KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

post-exposure rabies protection

Polish translation: ochrona przed wścieklizną po ugryzieniu


09:38 Nov 30, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: post-exposure rabies protection
...it's important to consult your baby's doctor for any animal bite, both to decide on the need for antibiotics and for post-exposure rabies protection.
xxxPawel Rewuck
Polish translation:ochrona przed wścieklizną po ugryzieniu
Explanation:
chyba że zdecydujesz się pójść w bełkot naukowy - wtedy:

poekspozycyjna ochrona przed wścieklizną

"Profilaktyka swoista przedekspozycyjna i poekspozycyjna u personelu "
http://www.dashofer.pl/?sect=spistresci&id=221

"3 lata temu zostalem zaklutu przez narkomana - przeszedlem terapie
poekspozycyjna combivirem i crixivanem "
http://free4web.pl/3/2,55537,123714,1931325,2,Thread.html
Selected response from:

leff
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4profilaktyka w¶cieklizny po ugryzieniu
Piotr Sawiec
4ochrona przed wścieklizną po ugryzieniu
leff


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ochrona przed wścieklizną po ugryzieniu


Explanation:
chyba że zdecydujesz się pójść w bełkot naukowy - wtedy:

poekspozycyjna ochrona przed wścieklizną

"Profilaktyka swoista przedekspozycyjna i poekspozycyjna u personelu "
http://www.dashofer.pl/?sect=spistresci&id=221

"3 lata temu zostalem zaklutu przez narkomana - przeszedlem terapie
poekspozycyjna combivirem i crixivanem "
http://free4web.pl/3/2,55537,123714,1931325,2,Thread.html

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziekuje

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
profilaktyka w¶cieklizny po ugryzieniu


Explanation:
wydaje mi sie to bardziej medycznym sformułowaniem, w zasadzie po ugryzieniu raczej zapobiegamy czemu¶ niż chronimy przed tym, kwestia językowa

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 13 mins (2004-11-30 16:51:26 GMT)
--------------------------------------------------

zgadzam sie natomiast z leffem, ze \"poekspozycyjna\" to \"bełkot naukowy\". Ponadto jeszcze inna sprawa, że i tak zgłaszasz się do lekarza po ugryzieniu, więc można po prostu powiedzieć o \"profilaktyce w¶cieklizny\" bez tego \"po ugryzieniu\", i tak wszystko będzie wiadomo z kontekstu zdania.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101