KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

bubble trap

Polish translation: pułapka powietrzna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bubble trap
Polish translation:pułapka powietrzna
Entered by: Michal Berski

15:19 Jun 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: bubble trap
wiadomo o co chodzi, ale jak to ładnie nazwac po polsku? i inaczej niż filtr pęcherzyków powietrza
Michal Berski
Poland
detektory pęcherzyków powietrza
Explanation:
w linii tętniczej pompy do krążenia pozaustrojowego

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 43 mins (2005-06-21 16:02:32 GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście, mój błąd. Dziś konsultowałem się z doświadczonym perfuzjonistą z naszej kliniki i chodzi tu raczej o pułapkę powietrzną - układ zapobiegający zapowietrzeniu linii podającej kardioplegię. Układ jest dość skomplikowany więc nie będę się nad nim tutaj rozwodził ;)
Selected response from:

bisu
Poland
Grading comment
Dzięki. Ze skomplikowaniem tego układu zapoznawałem się przez cały zeszły tydzień:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4detektory pęcherzyków powietrza
bisu
4łapacz bańkowykatarzynakrol


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łapacz bańkowy


Explanation:
Rozporządzenie Rady i Parlamentu Nr 2003/2003 z 13 października 2003 roku sprawie nawozów.
Porównaj angielską i polską wersję:
Metoda 2.2.3 Oznaczania azotu azotanowego i amonowego metodą Devarda
(...)
5.1 Aparatura:
Distillation apparatus consisting..., with a bubble trap on the receiving flask to prevent any loss of ammonia
Aparat do destylacji, składający się z..., odbieralnik dodatkowo wyposażony w łapacz bańkowy zapobiegający wszelkim stratom amoniaku.

katarzynakrol
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detektory pęcherzyków powietrza


Explanation:
w linii tętniczej pompy do krążenia pozaustrojowego

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 43 mins (2005-06-21 16:02:32 GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście, mój błąd. Dziś konsultowałem się z doświadczonym perfuzjonistą z naszej kliniki i chodzi tu raczej o pułapkę powietrzną - układ zapobiegający zapowietrzeniu linii podającej kardioplegię. Układ jest dość skomplikowany więc nie będę się nad nim tutaj rozwodził ;)

bisu
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dzięki. Ze skomplikowaniem tego układu zapoznawałem się przez cały zeszły tydzień:)