KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

spallation

Polish translation: ściskanie


15:31 Jun 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: spallation
konekst to działanie pompy perystaltycznej:
It is recommended that pump occlusion is adjusted as per the manufacturer’s instructions prior to each procedure.
Improper occlusion settings may cause pump tube failure, excessive spallation , haemolysis and/or inaccurate blood flow.
Michal Berski
Poland
Polish translation:ściskanie
Explanation:
przepływ w pompie perystaltycznej (rolkowej) odbywa się dzięki 2 obrotowym rolkom ściskającym silikonowy dren, które wyciskają krew z jednej strony a z drugiej wytwarzają podciśnienie. Siła nacisku rolek na dren (okluzja) jest regulowana przez perfuzjonistę. Nadmierna okluzja może prowadzić do uszkadzania elementów morfotycznych krwi przez nadmierne ściskanie drenu.
Selected response from:

bisu
Poland
Grading comment
Dzięki.
Ale ten perfuzjonista to sliczne słowo:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ściskanie
bisu
3spalacja / kruszenie
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spalacja / kruszenie


Explanation:
Leksykonia

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ściskanie


Explanation:
przepływ w pompie perystaltycznej (rolkowej) odbywa się dzięki 2 obrotowym rolkom ściskającym silikonowy dren, które wyciskają krew z jednej strony a z drugiej wytwarzają podciśnienie. Siła nacisku rolek na dren (okluzja) jest regulowana przez perfuzjonistę. Nadmierna okluzja może prowadzić do uszkadzania elementów morfotycznych krwi przez nadmierne ściskanie drenu.

bisu
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dzięki.
Ale ten perfuzjonista to sliczne słowo:)