KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

push catheter

Polish translation: cewnik przepychający/umieszający stent


08:49 Feb 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Instruments / papierosnica a la Italiana
English term or phrase: push catheter
push jak przymiotnik tutaj, a nie czasownik :-)
bartek
Polish translation:cewnik przepychający/umieszający stent
Explanation:
zapewne chodzi o taki cewnik który umieszcza stent w odpowiednim miejscu. Przeważnie są dwa cewniki- jeden prowadzący, który się wprowadza w pierwszej kolejnosci, a następnie za pomocą drugiego cewnika (wlasnie tego push cath.) wporwadza się stent. Ale nie jestem pewny jak sie on szczegolowo nazywa po polsku. Przydalby sie jakis chirurg specjalista. :-)
Selected response from:

BTS COGITO
Poland
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5cewnik spychający
Magdalena Wysztygiel
4przepychaczFilip Stoma
3cewnik przepychający/umieszający stentBTS COGITO


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przepychacz


Explanation:
w potocznej mowie klinicznej (wiem, wiem - trąci hydrauliką...)
może też być prowadnik lub prowadnica (w zależności od kontekstu);


Filip Stoma
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: raczej nie, prowadnica/prowadnik to guide wire IMHO
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cewnik przepychający/umieszający stent


Explanation:
zapewne chodzi o taki cewnik który umieszcza stent w odpowiednim miejscu. Przeważnie są dwa cewniki- jeden prowadzący, który się wprowadza w pierwszej kolejnosci, a następnie za pomocą drugiego cewnika (wlasnie tego push cath.) wporwadza się stent. Ale nie jestem pewny jak sie on szczegolowo nazywa po polsku. Przydalby sie jakis chirurg specjalista. :-)

BTS COGITO
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dzięki :-)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cewnik spychający


Explanation:
cewnik spychający stent po wprowadzeniu go przez kanał roboczy endoskopu

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 263