KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

radio translucent

Polish translation: radioprzezierne/przepuszczające promienie rentgentowskie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:radio translucent
Polish translation:radioprzezierne/przepuszczające promienie rentgentowskie
Entered by: Sepinroth

23:04 Jan 17, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / equipment - hospital beds
English term or phrase: radio translucent
Dalej mecze te lozka:)
Zdanie brzmi :'The mattress and platform are radio translucent'
Te 'radio translucent' wprowadza mnie w zaklopotanie...
Sepinroth
United Kingdom
radioprzezierne
Explanation:
wiem jak to brzmi, ale termin w angielskim też nie jest bardzo popularny, taki nowotwór, ale używany, także w języku mówionym w szpitalach

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-01-18 07:49:02 GMT)
--------------------------------------------------

lub opisowo: przepuszczające promienie rentgenowskie

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-01-18 07:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

czyli tu: materac i stelaż przepuszczają promienie rentgenowskie. W tym zdaniu można to na tyle krótko ująć, że nie trzeba pisać o radioprzezierności, choć takie byłoby dosłowne tłumaczenie
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dziekuje - znakomita odpowiedz, wybralam ta opisowa wersje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3radioprzezierne
Piotr Sawiec
4przezroczyste/przejrzyste dla promieni rentgenowskichPolangmar
3 -2nie zakłócają przebiegu fal radiowych
allp


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
nie zakłócają przebiegu fal radiowych


Explanation:
albo nie są przeszkodą dla fal radiowych

chodzi pewnie o lóżko sterowane pilotem (regulacja wysokości, nachylenia wezgłowia itp)?
jeśli nie, to może o to, że nie zakłócają pracy jakichś urządzeń sterowanych falami radiowymi.
Zgaduję, ale Ty to wiesz lepiej.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: A przy "24 boots" miałaś taki dobry pomysł.;))) || Mam lepsze: Czy jeśli radiolog ma w samochodzie radio, to znaczy, że jeździ radiowozem?;D)))
16 mins
  -> Jeśli promienie Rentgena nie są falami radiowymi, to skąd się wzięła radiologia i radioterapia? :P // Tyłko wtedy, jeśli ma również radialne opony.

disagree  Piotr Sawiec: promienie RTG to fale elektromagnetyczne, ale nie radiowe, radiologia wzięła się od "radiation" czyli promieniowanie
7 hrs
  -> Już wiem. To o radiologii, to nie było poważnie :)

disagree  Michal Berski: poza tym ewentualny pilot pracuje na promieniowaniu IR
7 hrs
  -> ok, wiem, już dawno powinnam schować tę odpowiedź

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przezroczyste/przejrzyste dla promieni rentgenowskich


Explanation:
Having a total thickness of 0.007 inches, the electrodes are radio-translucent. Thus an x-ray taken of the thorax region of a patient with the electrodes affixed to his thorax will be only minimally shadowed by the presence of the electrodes. This is particularly important because frequently a patient having recurring cardiac distress will require cardiac pacing or defibrillation during a session to take an x-ray.
http://tinyurl.com/26663s

Steel rings are radio-opaque while carbon fibre ones are radio translucent allowing clear visualization of the x-rayed fracture. The TSF rings are made from aluminium alloy and are only partially radio translucent.
http://tinyurl.com/yufyme

In a preferred form of the invention, the entire torso support surface on the table is radio-translucent and at least partially transparent.
http://tinyurl.com/297gxh

It is radio-translucent and can be left in place during x-ray procedures.
http://tinyurl.com/29epo9

http://tinyurl.com/2yyjcg
http://tinyurl.com/29b4cd

http://tinyurl.com/2xyp4j
http://tinyurl.com/yw5j8z

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 574

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
radioprzezierne


Explanation:
wiem jak to brzmi, ale termin w angielskim też nie jest bardzo popularny, taki nowotwór, ale używany, także w języku mówionym w szpitalach

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-01-18 07:49:02 GMT)
--------------------------------------------------

lub opisowo: przepuszczające promienie rentgenowskie

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-01-18 07:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

czyli tu: materac i stelaż przepuszczają promienie rentgenowskie. W tym zdaniu można to na tyle krótko ująć, że nie trzeba pisać o radioprzezierności, choć takie byłoby dosłowne tłumaczenie

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 154
Grading comment
Dziekuje - znakomita odpowiedz, wybralam ta opisowa wersje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
2 mins

agree  xxxOTMed
19 mins

agree  Polangmar: Dziękuję za skuteczne;) wsparcie przejrzystości/przezroczystości przepuszczalnością. Congratulations! (za kropkę nad "i":).
5 hrs