KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

the acetabulum cup

Polish translation: panewka/ komponent panewkowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acetabulum cup
Polish translation:panewka/ komponent panewkowy
Entered by: Barbara Piela

02:44 Aug 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Instruments / chirurgia wstawienie sztucznego stawu biodrowego
English term or phrase: the acetabulum cup
• Attach the acetabulum cup to the “Lollipop” with the disposable screw and washer, then impact with the spherical-ended punch;

Panewkowy staw kulisty??
Lollipop to jest ta proteza sadzac z rysunku.
Czy jest znana w Polsce?
Teresa Goscinska
panewka/komponent panewkowy
Explanation:
sztuczna panewka
Takich wyjasnien udzielil mi kiedys ortopeda.
acetabulum cup - panewka lub komponent panewkowy
acetabulum insert - wkladka panewkowa
head - głowa
stem - trzpien
Tak tez wynika z moich zapiskow i przeszlo 6 miesiecznego tluamczenia ulotek endoprotez stawu biodrowego.
Tutaj jest nazenictwo plus rysunki dla roznych endoprotez stawu biodrowego:
http://www.biodro.home.pl/protezy/index.html
http://www.biodro.home.pl/protezy/abg-stryker.html
Warto sie z tym zapoznac.


Selected response from:

Barbara Piela
Grading comment
Tak myslalam. Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4panewka/komponent panewkowy
Barbara Piela
3wkładka panewki
JanuszF
2miska panewkijacek o


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wkładka panewki


Explanation:
Wydaje mi się, że może chodzić o to.


    Reference: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2004/95/95_28504.html
    Reference: http://www.hta.pl/endoprotezy2002.pdf
JanuszF
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
miska panewki


Explanation:
było podobne - wtedy wła¶nie to zaproponowałem


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/780473
jacek o
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
panewka/komponent panewkowy


Explanation:
sztuczna panewka
Takich wyjasnien udzielil mi kiedys ortopeda.
acetabulum cup - panewka lub komponent panewkowy
acetabulum insert - wkladka panewkowa
head - głowa
stem - trzpien
Tak tez wynika z moich zapiskow i przeszlo 6 miesiecznego tluamczenia ulotek endoprotez stawu biodrowego.
Tutaj jest nazenictwo plus rysunki dla roznych endoprotez stawu biodrowego:
http://www.biodro.home.pl/protezy/index.html
http://www.biodro.home.pl/protezy/abg-stryker.html
Warto sie z tym zapoznac.





    Reference: http://www.biodro.home.pl/protezy/index.html
Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak myslalam. Dziekuje