KudoZ home » English to Polish » Medical: Pharmaceuticals

benzilate

Polish translation: benzilan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:benzilate
Polish translation:benzilan
Entered by: Michal Berski

12:11 Jun 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: benzilate
deanol benzilate
Michal Berski
Poland
benzylan
Explanation:
Selected response from:

dorotask
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2benzilan
Barbara Piela
4benzylan
dorotask


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
benzylan


Explanation:


dorotask
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: tym razem raczej nie
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
benzilan


Explanation:
w słowniku WNT wyst. "4,4-dichlorobenzilan etylu" (hasło: chlorobenzilate) = ethyl p,p'-dichlorobenzilate)


http://www.radex.mil.pl/dokumenty/prawo/Rozp08.pdf
http://www.uprp.pl/patentwebaccess/PatentDetails.aspx

57) Środek zawiera jako substancję biologicznie aktywną mieszaninę sulfonu 4-chlorofenylo-2,4,5-trichlorofenylowego (tetradifon) w ilości do 99% i 4,4<$Eprime> -dibromobenzilanu izopropylu (bromopropylat) w ilości do 99% w stosunku do całości substancji aktywnych, korzystnie przy zachowaniu stosunku tetradifonu do bromopropylatu jak 1:2. Środek wg wynalazku umożliwia zmniejszenie skutecznej dawki substancji aktywnych



Można skorzystać z synonimów, i np. przetłumaczyć benzilate jako „hydroksydifenylooctan”:

http://www.casi.org.uk/info/1051list/annexc.html
2,2-Diphenyl-2-hydroxyacetic acid (CAS No. 76-93-7)
also known as: Benzilic acid,
a,a-Diphenylglycolic acid,
a,a-Diphenyl-a-hydroxyacetic acid,
a-Hydroxy-a-phenylbenzeneacetic acid,
a-Hydroxy-2,2-diphenylacetic acid,
2-Hydroxy-2,2-diphenylacetic acid,
Diphenylglycolic acid,
Diphenylhydroxyacetic acid,
Hydroxydiphenylacetic acid.



Barbara Piela
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: ano tak wychodzi, skoro jest kwas benzilowy. Benzylan sugerowałby, że chodzi o sól alkoholu benzylowego (alkoholan), a więc w tym wypadku związek dwóch alkoholi.
3 hrs

agree  dorotask: przyznaję rację :-)
4 days