KudoZ home » English to Polish » Medical: Pharmaceuticals

fixed quinidine-verapamil combination

Polish translation: preparat złożony zawierający chinidynę i werapamil


22:03 Mar 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: fixed quinidine-verapamil combination
badanie kliniczne dotyczace bezpieczeństwa leku
chodzi mi o fixed zwlaszcza, bo nie jestem pewna
kfiatek
Polish translation:preparat złożony zawierający chinidynę i werapamil
Explanation:
Nie tłumaczy się tego "fixed" - "preparat złożony" już z definicji jest połączeniem typu "fixed-dose". "A-B combination" tym różni się w angielskim od "fixed A-B combination" (czyli "fixed-dose A-B combination), że ten pierwszy oznacza stosowanie dwóch leków prostych (czyli np. tabletki leku A + tabletki leku B) - w drugim przypadku stosujemy jeden lek zawierający w składzie A i B. Zatem w pierwszym przypadku po polsku powiedzelibyśmy połączenie leku A z lekiem B albo stosowanie leku A w skojarzeniu z lekiem B.
Selected response from:

Pawel Baka
Poland
Grading comment
dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5preparat złożony zawierający chinidynę i werapamil
Pawel Baka
4złożony preparat o stałej zawartości chinidyny i werapamilu
Piotr Sawiec


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
złożony preparat o stałej zawartości chinidyny i werapamilu


Explanation:
nie spotkałem się z krótkim zwrotem, może ktoś wpadnie na coś bardziej zwięzłego

Piotr Sawiec
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 245

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
preparat złożony zawierający chinidynę i werapamil


Explanation:
Nie tłumaczy się tego "fixed" - "preparat złożony" już z definicji jest połączeniem typu "fixed-dose". "A-B combination" tym różni się w angielskim od "fixed A-B combination" (czyli "fixed-dose A-B combination), że ten pierwszy oznacza stosowanie dwóch leków prostych (czyli np. tabletki leku A + tabletki leku B) - w drugim przypadku stosujemy jeden lek zawierający w składzie A i B. Zatem w pierwszym przypadku po polsku powiedzelibyśmy połączenie leku A z lekiem B albo stosowanie leku A w skojarzeniu z lekiem B.

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 220
Grading comment
dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie