KudoZ home » English to Polish » Medical: Pharmaceuticals

vitreoretinal

Polish translation: witreoretinalny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vitreoretinal
Polish translation:witreoretinalny
Entered by: Jolanta Cakke

13:56 Nov 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / typ leku/produktu
English term or phrase: vitreoretinal
Prosze o pomoc, w opisie produktu/leku.
Monika Llewellyn
New Zealand
witreoretinalny
Explanation:



http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/vitreoretina...

vit·re·o·ret·i·nal (vtr--rtn-l)
adj.
Of, relating to, or affecting the limit between the retina and the vitreous body.


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-11-04 14:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

dotyczący ciała szklistego i siatkówki oka

Proszę jeszcze zajrzeć tu:

http://okulistykadziecieca.pl/biuletyn/chir. witreoretin. u ...

Chirurgia witreoretinalna w chorobach oczu u dzieci
Vitreoretinal surgery in ocular diseases in children


Centrum Okulistyki Dziecięcej w Warszawie


--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2007-11-04 14:42:13 GMT)
--------------------------------------------------

Tu przykład znaczenia tego terminu. Co prawda jest to strona tłumaczona z czeskiego...
http://www.lexum.cz/index.php?p=pl2902

Witreoretinalne centrum Cornea Lexum jest ośrodkiem zajmującym się diagnostyką i leczeniem schorzeń siatkówki i ciała szklistego.



Najczęściej natomiast ten przymiotnik spotyka się w połączeniu z chirurgią. Np.:

http://www.slam.katowice.pl/page.php?330

http://www.bip.dzieciatkajezus.pl/jednostki.php?typ=M


http://www.okulistyka.amp.edu.pl/serv01.htm
Główne zabiegi operacyjne wykonywane w Klinice Okulistycznej w Poznaniu:
Chirurgia witreoretinalna
Odwarstwienie siatkówki
pars plana witrektomia z endotamponadą /możliwość jednoczasowej operacji zaćmy/
zabiegi konwencjonalne /wszczepy nadtwardówkowe i opierścienienia/
Retinopatia cukrzycowa proliferacyjna
pars plana witrektomia z endotamponadą /możliwość jednoczasowej operacji zaćmy/
Otwór plamki
pars plana witrektomia
Zakrzep żyły środkowej siatkówki /CRVO/
pars plana witrektomia z neurotomią
Usunięcie soczewki zwichniętej do ciała szklistego





--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2007-11-04 14:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gazetalekarska.pl/xml/nil/gazeta/numery/n2002/n20...
4-6.04.2003 r. Sekcja Retinologiczna Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, Katedra i Klinika Okulistyki AM w Poznaniu organizują XXVI Sympozjon Retinologiczny. Tematyka: schorzenia witreoretinalne uwarunkowane genetycznie, choroby siatkówki w następstwie urazów narządu wzroku. Informacje i zgłoszenia: BOKIZ Fundacji AM, ul. Przybyszewskiego 39, 60-356 Poznań, www.bokiz.am.poznan.pl, tel. (0-61) 8694479, fax (0-61) 8674201, e-mail bokiz@osteoplant.com.pl
Selected response from:

Jolanta Cakke
Italy
Grading comment
Dziekuje bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5szklistkowo - siatkówkowy
Karolina Kalisz
3 +1witreoretinalny
Jolanta Cakke


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
witreoretinalny


Explanation:



http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/vitreoretina...

vit·re·o·ret·i·nal (vtr--rtn-l)
adj.
Of, relating to, or affecting the limit between the retina and the vitreous body.


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-11-04 14:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

dotyczący ciała szklistego i siatkówki oka

Proszę jeszcze zajrzeć tu:

http://okulistykadziecieca.pl/biuletyn/chir. witreoretin. u ...

Chirurgia witreoretinalna w chorobach oczu u dzieci
Vitreoretinal surgery in ocular diseases in children


Centrum Okulistyki Dziecięcej w Warszawie


--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2007-11-04 14:42:13 GMT)
--------------------------------------------------

Tu przykład znaczenia tego terminu. Co prawda jest to strona tłumaczona z czeskiego...
http://www.lexum.cz/index.php?p=pl2902

Witreoretinalne centrum Cornea Lexum jest ośrodkiem zajmującym się diagnostyką i leczeniem schorzeń siatkówki i ciała szklistego.



Najczęściej natomiast ten przymiotnik spotyka się w połączeniu z chirurgią. Np.:

http://www.slam.katowice.pl/page.php?330

http://www.bip.dzieciatkajezus.pl/jednostki.php?typ=M


http://www.okulistyka.amp.edu.pl/serv01.htm
Główne zabiegi operacyjne wykonywane w Klinice Okulistycznej w Poznaniu:
Chirurgia witreoretinalna
Odwarstwienie siatkówki
pars plana witrektomia z endotamponadą /możliwość jednoczasowej operacji zaćmy/
zabiegi konwencjonalne /wszczepy nadtwardówkowe i opierścienienia/
Retinopatia cukrzycowa proliferacyjna
pars plana witrektomia z endotamponadą /możliwość jednoczasowej operacji zaćmy/
Otwór plamki
pars plana witrektomia
Zakrzep żyły środkowej siatkówki /CRVO/
pars plana witrektomia z neurotomią
Usunięcie soczewki zwichniętej do ciała szklistego





--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2007-11-04 14:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gazetalekarska.pl/xml/nil/gazeta/numery/n2002/n20...
4-6.04.2003 r. Sekcja Retinologiczna Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, Katedra i Klinika Okulistyki AM w Poznaniu organizują XXVI Sympozjon Retinologiczny. Tematyka: schorzenia witreoretinalne uwarunkowane genetycznie, choroby siatkówki w następstwie urazów narządu wzroku. Informacje i zgłoszenia: BOKIZ Fundacji AM, ul. Przybyszewskiego 39, 60-356 Poznań, www.bokiz.am.poznan.pl, tel. (0-61) 8694479, fax (0-61) 8674201, e-mail bokiz@osteoplant.com.pl

Jolanta Cakke
Italy
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek twardowski
14 mins
  -> Dziękuję bardzo!

941 days   confidence: Answerer confidence 5/5
szklistkowo - siatkówkowy


Explanation:
vitreous (body) to ciało szkliste
retina to siatkówka

przedszkole po prostu :)

Karolina Kalisz
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8