KudoZ home » English to Polish » Medical

antianginuals/nitrates

Polish translation: środki przeciwdusznicowe (?)/nitraty


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antianginuals/nitrates
Polish translation:środki przeciwdusznicowe (?)/nitraty
Entered by: Eva Hussain

13:51 May 9, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: antianginuals/nitrates
It can be fatal if you take Viagra when you are on certain heart medications such as antianginuals/nitrates
Eva Hussain
Australia
środki przeciwdusznicowe (?)/nitraty
Explanation:
anginal = dusznicowy
(Slownik medyczny)

... VIAGRA ? je?eli po zabiegu przyjmujesz na sta?e nitraty ( Mononit, Effox, Mono Mack, itp.) nie mo?esz stosowa? VIAGRY ! Je?li nie przyjmujesz tych ...
www.kasa-chorych.bialystok.pl/przewkar.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 14:31:08 (GMT)
--------------------------------------------------

... ?rodki przeciwwrzodowe, przeciwbólowe, przeciwreumatyczne, przeciwarytmiczne
i przeciwdusznicowe. Doustn? formulacj? o opó?nionym natychmiastowym ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/ bup18_99/html/wyn18a.html
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thanks!

Eva
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1środki przeciwdusznicowe (?)/nitratyJacek Krankowski
4 +1nitraty
Barbara Szelest-VanDussen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nitraty


Explanation:
"...antybiotyki, leki wykrztu?ne i mukolityczne oraz cz?sto leki
nasercowe - nitraty, inhibitory enzymu konwertuj?cego, leki moczop?dne. ..."


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 14:10:48 (GMT)
--------------------------------------------------

No returns on google for \"leki przeciwdusznicowe\" but it sounds legitimate


    Reference: http://www.esculap.pl/main/pub.html?pub=770
Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zablocki
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
środki przeciwdusznicowe (?)/nitraty


Explanation:
anginal = dusznicowy
(Slownik medyczny)

... VIAGRA ? je?eli po zabiegu przyjmujesz na sta?e nitraty ( Mononit, Effox, Mono Mack, itp.) nie mo?esz stosowa? VIAGRY ! Je?li nie przyjmujesz tych ...
www.kasa-chorych.bialystok.pl/przewkar.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 14:31:08 (GMT)
--------------------------------------------------

... ?rodki przeciwwrzodowe, przeciwbólowe, przeciwreumatyczne, przeciwarytmiczne
i przeciwdusznicowe. Doustn? formulacj? o opó?nionym natychmiastowym ...
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_99/ bup18_99/html/wyn18a.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thanks!

Eva

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie
13 mins

agree  leff
20 mins

disagree  Michal Zablocki: nitraty nie lecz± dusznicy
1 hr
  -> To jest pytanie o to jak powiedziec (1) antianguinals (dla mnie = antianginals) / (2) nitrates, a nie czy nitraty lecza dusznice