KudoZ home » English to Polish » Medical

CCO

Polish translation: ciagly pomiar rzutu minutowego serca


12:05 May 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: CCO
Czy istnieje polski odpowiednik skrótu CCO (Continuous Cardiac Output)?
Teresa Jaczewska
Polish translation:ciagly pomiar rzutu minutowego serca
Explanation:
W odroznieniu do klasycznie stosowanych metod (cewnik Swan-Ganza), CCO zapewnia odczyt rzutu minutowego co minute i automatycznie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-19 18:41:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze dodam: odpowiednik chyba nie moze istniec, bo to (chyba) jest nazwa zastrzezona przez firme Baxter do ich aparatu \"Vigilance\".
Selected response from:

xxxDoktorek
Grading comment
Dziękuję

TJ
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ciagly pomiar rzutu minutowego sercaxxxDoktorek
5ciągły pomiar objętości minutowej serca
Michal Zablocki
4rowniez:Jacek Krankowski
3pojemnosc minutowa serca
Monika Rozwarzewska


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pojemnosc minutowa serca


Explanation:
- ale to jedynie znaczenie dwóch ostatnich slow. Moze jednak cos pomoze?

Monika Rozwarzewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 383

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rowniez:


Explanation:
Slownik skrotow medycznych zawiera tylko "CO", ktore nazywa "rzutem sercowym".

A takze:

Objętość minutowa serca (rzut minutowy serca CO) oznacza objętość krwi przepompowywaną przez serce w ciągu jednej minuty jego pracy i stanowi jeden z podstawowych parametrów hemodynamicznych, które określają wydolność pracy serca.
http://www.emtel.com.pl/nowosci.html



Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ciagly pomiar rzutu minutowego serca


Explanation:
W odroznieniu do klasycznie stosowanych metod (cewnik Swan-Ganza), CCO zapewnia odczyt rzutu minutowego co minute i automatycznie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-19 18:41:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze dodam: odpowiednik chyba nie moze istniec, bo to (chyba) jest nazwa zastrzezona przez firme Baxter do ich aparatu \"Vigilance\".

xxxDoktorek
PRO pts in pair: 351
Grading comment
Dziękuję

TJ

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
4 hrs
  -> dzieki

agree  Araksia Sarkisian
1 day6 hrs

3 days15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ciągły pomiar objętości minutowej serca


Explanation:
"Rzut serca" nie występuje w Wielkim Słowniku Medycznym i coraz rzadziej w literaturze medycznej, chociaż jest synonimem "objętości minutowej"

Michal Zablocki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 105