KudoZ home » English to Polish » Medical

treatments the patient may have been offered by others and the potential outcome

Polish translation: inne sposoby leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi oraz ich możliwe skutki


06:26 May 22, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: treatments the patient may have been offered by others and the potential outcome
all members must have a basic knowledge of the physiology and psychology of pain, the potential treatments available, common pathology, the treatments the patient may have been offered by others and the potential outcomes
Iwona Malgrab
Polish translation:inne sposoby leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi oraz ich możliwe skutki
Explanation:
wszyscy członkowie muszą mieć podstawową wiedzę na temat fizjologii i psychologii bólu, możliwych do zastosowania, dostępnych metod leczenia, patologii ogólnej, innych sposobów leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi, a także ich możliwych skutków/potencjalnych rezultatów.

1) "potencjalne rezultaty" jeśli chodzi o prawdopodobieństwo wyleczenia, a "możliwe skutki" gdy chodzi o wszelkie powikłania i zakłada się nieskuteczność "innych sposobów"
2) "common pathology" może również znaczyć "częste choroby" ale wtedy byłoby chyba "common pathologies"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-22 09:22:08 (GMT)
--------------------------------------------------

powinno być oczywiście ... które mogły zostać zaproponowane...
Dzięki Kasiu
Selected response from:

Michal Zablocki
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sposoby leczenia proponowane im przez inne osoby (przez innych? gdzie indziej?) i mozliwe rezultatyJacek Krankowski
4inne sposoby leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi oraz ich możliwe skutki
Michal Zablocki


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sposoby leczenia proponowane im przez inne osoby (przez innych? gdzie indziej?) i mozliwe rezultaty


Explanation:
JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
31 mins
  -> Dzieki!

neutral  Kasia Trzcińska-Draper: proponowane im *do tej pory* lub *wcześniej* im proponowane
1 hr
  -> Nice!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inne sposoby leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi oraz ich możliwe skutki


Explanation:
wszyscy członkowie muszą mieć podstawową wiedzę na temat fizjologii i psychologii bólu, możliwych do zastosowania, dostępnych metod leczenia, patologii ogólnej, innych sposobów leczenia, które mogą zostać zaproponowane pacjentowi, a także ich możliwych skutków/potencjalnych rezultatów.

1) "potencjalne rezultaty" jeśli chodzi o prawdopodobieństwo wyleczenia, a "możliwe skutki" gdy chodzi o wszelkie powikłania i zakłada się nieskuteczność "innych sposobów"
2) "common pathology" może również znaczyć "częste choroby" ale wtedy byłoby chyba "common pathologies"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-22 09:22:08 (GMT)
--------------------------------------------------

powinno być oczywiście ... które mogły zostać zaproponowane...
Dzięki Kasiu

Michal Zablocki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 105

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kasia Trzcińska-Draper: OK, ale nie ten czas :)) "które mogły być proponowane", "które proponowano pacjentowi do tej pory"
9 mins
  -> Racja! Moje niedopatrzenie.