KudoZ home » English to Polish » Medical

Pap smear

Polish translation: wymaz szyjki macicy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pap smear
Polish translation:wymaz szyjki macicy
Entered by: bochkor

14:34 May 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Pap smear
A test for cancer of the cervix.
bochkor
Test Pap /test Papanicolaou /wymaz szyjki macicy wg Papanicolaou
Explanation:
Badanie cytologiczne ginekologiczne, powszechnie zwane testem Papanicolaou (ang. Pap test, Pap smear), podstawowe narzędzie pozwalajace na wykrycie stanow przedrakowych i raka bezobjawowego szyjki macicy


Test Pap jest skrótowym okre¶leniem tzw. rozmazu cytologicznego Papanicolaou (od nazwiska badacza George''a Papanicolaou, który go opracował). www.zdrowie.med.pl/nowosc.phtml?nr=0

http://www.termedia.pl/gp/archiwum/gp_6_2001/art4_sr.htm
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Test Pap /test Papanicolaou /wymaz szyjki macicy wg Papanicolaou
Natalie
5wymaz
Monika Rozwarzewska


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Test Pap /test Papanicolaou /wymaz szyjki macicy wg Papanicolaou


Explanation:
Badanie cytologiczne ginekologiczne, powszechnie zwane testem Papanicolaou (ang. Pap test, Pap smear), podstawowe narzędzie pozwalajace na wykrycie stanow przedrakowych i raka bezobjawowego szyjki macicy


Test Pap jest skrótowym okre¶leniem tzw. rozmazu cytologicznego Papanicolaou (od nazwiska badacza George''a Papanicolaou, który go opracował). www.zdrowie.med.pl/nowosc.phtml?nr=0

http://www.termedia.pl/gp/archiwum/gp_6_2001/art4_sr.htm

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
Dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDoktorek
9 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
wymaz


Explanation:
coz... z wlasnego doswiadczenia

Monika Rozwarzewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 383