KudoZ home » English to Polish » Medical

premixed

Polish translation: gotowa mieszanka insulinowa


19:27 May 28, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: premixed
premixed human insuline
nikita11
Polish translation:gotowa mieszanka insulinowa
Explanation:
W tym przypadku chodzi nie o wymieszanie preparatu, lecz o gotowe mieszanki insulinowe:

Preparaty insuliny o pośrednim czasie działania :
Insulina w tych preparatach łaczona jest z substancja spowalniajaca wchłanianie insuliny do krwi. Kombinacja insuliny i substancji spowalniajšcej zwykle powoduje powstanie kryształków, nadajšcych cieczy mętny wyglšd. Należy zawsze wymieszać insulinę przed każda iniekcja. Dotarcie do krwi pierwszych czasteczek insuliny o pośrednim czasie działania, takiej jak Insulatard HM, Humulin N, Insulinum Semilente, zajmuje 1 i 1/2 godziny. Najwyższe stężenie występuje pomiędzy 4 a 12 godzinš po iniekcji. Do wchłonięcia całej dawki potrzeba ok. 24 godzin. Najczęściej preparaty tych insulin podaje się w dwóch wstrzyknięciach na dobę.

Mieszanki insulin
Dostępne sa gotowe mieszanki insulin, złożone z insuliny krótko działajšcej i insuliny o pośrednim czasie działania. Na przykład w skład serii Mixtard 10, 20, 30, 40, 50 HM lub Humulin M1, M2, M3, M4 wchodzi kilka różnych mieszanych kombinacji, zawierajšcych od 10% do 50% insuliny krótko działajšcej 90-50%, insuliny o pośrednim czasie działania . Preparaty mieszanek insulinowych podajemy najczęściej dwa razy na dobę
http://asklepios.am.lublin.pl/cukrzyca/cukrzyca.htm
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gotowa mieszanka insulinowa
Natalie
5uprzednio wymieszana insuline
Lota


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
uprzednio wymieszana insuline


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-28 20:13:03 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cukrzyca.pl/pacjenci/humulin.html

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gotowa mieszanka insulinowa


Explanation:
W tym przypadku chodzi nie o wymieszanie preparatu, lecz o gotowe mieszanki insulinowe:

Preparaty insuliny o pośrednim czasie działania :
Insulina w tych preparatach łaczona jest z substancja spowalniajaca wchłanianie insuliny do krwi. Kombinacja insuliny i substancji spowalniajšcej zwykle powoduje powstanie kryształków, nadajšcych cieczy mętny wyglšd. Należy zawsze wymieszać insulinę przed każda iniekcja. Dotarcie do krwi pierwszych czasteczek insuliny o pośrednim czasie działania, takiej jak Insulatard HM, Humulin N, Insulinum Semilente, zajmuje 1 i 1/2 godziny. Najwyższe stężenie występuje pomiędzy 4 a 12 godzinš po iniekcji. Do wchłonięcia całej dawki potrzeba ok. 24 godzin. Najczęściej preparaty tych insulin podaje się w dwóch wstrzyknięciach na dobę.

Mieszanki insulin
Dostępne sa gotowe mieszanki insulin, złożone z insuliny krótko działajšcej i insuliny o pośrednim czasie działania. Na przykład w skład serii Mixtard 10, 20, 30, 40, 50 HM lub Humulin M1, M2, M3, M4 wchodzi kilka różnych mieszanych kombinacji, zawierajšcych od 10% do 50% insuliny krótko działajšcej 90-50%, insuliny o pośrednim czasie działania . Preparaty mieszanek insulinowych podajemy najczęściej dwa razy na dobę
http://asklepios.am.lublin.pl/cukrzyca/cukrzyca.htm

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: gotowa mieszanka insuliny ludzkiej
27 mins
  -> Dzieki, zapomnialam o "ludzkiej"