KudoZ home » English to Polish » Medical

frontotemporal dementia

Polish translation: demencja czołowo-skroniowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:frontotemporal dementia
Polish translation:demencja czołowo-skroniowa
Entered by: Eva Hussain

09:06 Jun 5, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: frontotemporal dementia
She was diagnosed with Alzheimer's disease at age 46 and now lives with a rediagnosis of frontotemporal dementia.
Eva Hussain
Australia
demencja czolowo-skroniowa
Explanation:
dementia = demencja, otepienie
frontotemporal = czolowo-skroniowy

Np.:
Lezje skroniowe a zmiany poznawcze
Napady czesciowe zlozone (padaczka skroniowa)
http://www.medbook.com.pl/towar/323.htm
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziękuję za pomoc!

Eva
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3demencja czolowo-skroniowa
Natalie
4 +1demencja czolowo-skroniowaSebastian Kumos
4otępienie czołowo-skroniowe
bartek


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
demencja czolowo-skroniowa


Explanation:
dementia = demencja, otepienie
frontotemporal = czolowo-skroniowy

Np.:
Lezje skroniowe a zmiany poznawcze
Napady czesciowe zlozone (padaczka skroniowa)
http://www.medbook.com.pl/towar/323.htm

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
Dziękuję za pomoc!

Eva

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
3 hrs

agree  Piotr Kurek
1 day19 hrs

agree  Yvonne Krystman-Meyers
3 days21 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
otępienie czołowo-skroniowe


Explanation:
Słownik Słomskich




    Reference: http://www.ipin.edu.pl/o_2kp.htm
    Reference: http://www.alzheimer.pl/editor_detail.php?e=2
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
demencja czolowo-skroniowa


Explanation:
Slownik medyczny: fronto- = czolowy, temporo- = skroniowy, dementia = otepienie, demencja. Tak sobie wygdybalem, ale zapytana pielegniarka potwierdzila.


Sebastian Kumos
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
3 hrs
  -> Dziekuje, Pani Natalia byla pierwsza. Ukrylem swoja odpowiedz kiedy to zauwazylem, ale dalej jest wyswietlana...