KudoZ home » English to Polish » Medical

fetal alcohol syndrome

Polish translation: alkoholowy zespol plodowy


16:13 Jul 3, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: fetal alcohol syndrome
I need this for a medical translation. The condition of the effects of alcohol
teresa
Polish translation:alkoholowy zespol plodowy
Explanation:
p. link ponizej

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 16:21:45 (GMT)
--------------------------------------------------

www.ipz.edu.pl/centrum/alerty/ alkoholowy_zespol_plodowy.html
to jest pelen adres, cos wczesniej pomylilem

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 19:25:41 (GMT)
--------------------------------------------------

wg Google wynik meczu AL - jszacki 17:26
Ale to oczywiscie o niczym nie swiadczy. Lekarza nam trzeba.
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3alkoholowy zespol plodowy
Jakub Szacki
4 +1płodowy zespół alkoholowy
Andrzej Lejman


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
alkoholowy zespol plodowy


Explanation:
p. link ponizej

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 16:21:45 (GMT)
--------------------------------------------------

www.ipz.edu.pl/centrum/alerty/ alkoholowy_zespol_plodowy.html
to jest pelen adres, cos wczesniej pomylilem

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 19:25:41 (GMT)
--------------------------------------------------

wg Google wynik meczu AL - jszacki 17:26
Ale to oczywiscie o niczym nie swiadczy. Lekarza nam trzeba.


    www.ipz.edu.pl/centrum/alerty/ alkoholowy
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: good timing!
1 min

agree  Lota
1 hr

agree  Monika Rozwarzewska
13 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
płodowy zespół alkoholowy


Explanation:
obszerne wyjasnienie w linku

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 16:18:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Alkoholowy Zespół Płodowy (czyli FAS) rozpoznaje się po:

1. prenatalnych i pourodzeniowych zaburzeniach rozwoju;

2. zmniejszeniu wzrostu i wagi ciała zarówno po urodzeniu, jak i w późniejszych okresach rozwoju;

3. deformacji głowy i twarzy - małogłowie, małe oczy, zwężenie szpar powiekowych, cienka górna warga, skrócenie nosa, spłaszczenie twarzy, cofnięta broda, niesymetryczne uszy;

4. uszkodzeniu obwodowego układu nerwowego, przejawiającym się opóźnionym rozwojem, zaburzeniami emocjonalnymi i obniżonym poziomem intelektu.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 16:23:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Z wyjątkiem zmniejszonej wagi ciała, wypisz wymaluj duża część naszych \"elyt\" politycznych!


    Reference: http://www.misjanadziei.org.pl/artykuly/fetal.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: good timing!
4 mins
  -> zastanawiam się tylko, czy kolejność słów ma znaczenie