KudoZ home » English to Polish » Medical

psychological status- HADscore

Polish translation: skala HAD


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:HADscore
Polish translation:skala HAD
Entered by: MonikaSojka

11:10 Mar 26, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical / psychology/CHD
English term or phrase: psychological status- HADscore
czy ktos moze zna polski odpowiednik? wypis ten pochodzi z epikryzy pacjenta i jest podzielony na czynniki ryzka CHD tj. cisnienie krwi, cholesterol, aktywnosc fizyczna, psychological status (stan/status psychologiczny?), a opis tego ostatniego wyglada tak:
HADscore: anxiety, depression
MonikaSojka
United Kingdom
stan psychiczny - Skala HAD
Explanation:
Czasami gdy stan psychiczny wymaga badań dodatkowych wykorzystuje się narzędzia nastawione specjalnie np. na lęk i depresję tzw. Skala HAD. Zaburzenia przystosowania określa skala MAC. 4) Obszar reakcji społecznych i warunków materialne - bytowych bywa oceniany za pomocą kwestionariusza QLQ-C30 lub STAŚ. 5)Niektórzy włączają do oceny również obszar duchowej (próby oceny tego obszaru zostały dokonane za pomocą STAS lub kwestionariusza oceny jakości życia McGilla).
http://www.ptpo.org.pl/encykl.htm
Selected response from:

bartek
Grading comment
bardzo dziekuje!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stan psychiczny - Skala HAD
bartek
3kwestionariusz HADxxxDoktorek


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stan psychiczny - Skala HAD


Explanation:
Czasami gdy stan psychiczny wymaga badań dodatkowych wykorzystuje się narzędzia nastawione specjalnie np. na lęk i depresję tzw. Skala HAD. Zaburzenia przystosowania określa skala MAC. 4) Obszar reakcji społecznych i warunków materialne - bytowych bywa oceniany za pomocą kwestionariusza QLQ-C30 lub STAŚ. 5)Niektórzy włączają do oceny również obszar duchowej (próby oceny tego obszaru zostały dokonane za pomocą STAS lub kwestionariusza oceny jakości życia McGilla).
http://www.ptpo.org.pl/encykl.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
bardzo dziekuje!!!

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kwestionariusz HAD


Explanation:
Nie wiem jaki jest polski odpowiednik, pewnie chodzi o kwestionariusz opisany w stronie, do ktorej link ponizej. Jako taki, chyba nie potrzebuje tlumaczenia


    Reference: http://www.mapi-research-inst.com/pdf/art/qol19_6.pdf
xxxDoktorek
PRO pts in pair: 351