ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Medical

EDTA blood

Polish translation: krew z dodatkiem EDTA

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EDTA blood
Polish translation:krew z dodatkiem EDTA
Entered by: Maciej Andrzejczak

15:57 Apr 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: EDTA blood
Westergren method, using closed sample tubes filled with citrated or EDTA blood
Maciej Andrzejczak
EDTA
Explanation:
krew z dodatkiem EDTA

(odczynnik uzywany w analizie składu krwi, tworzy związki kompleksowe z jonami metali)

EDTA, (kwas etylenodiaminotetraoctowy, kwas wersenowy, komplekson II, (HOOC-H2C)2N-CH2-CH2-N(CH2-COOH)2),
wiem.onet.pl/wiem/003d87.html


Leukocytoza z rozmazem, 12,00, Krew (EDTA), 1. Płytki krwi, 10,00, Krew (EDTA),
www.medserwis.pl/prezentacje/przychodnie/ mazowieckie/spolka-lekarska/cennik2.htm

Do badania antygenów HLA należy
dostarczyć dwie próbki po 9 ml krwi dodanej do 1 ml 5% EDTA; Do badania ...
www.medigen.pl/-hla.htm
Selected response from:

Wit
Grading comment
OK!
MA
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1EDTA
Wit
4krew EDTA
leff


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krew EDTA


Explanation:
"Informacje o próbkach do badań: Krew (EDTA) oznacza , że krew pacjenta
należy pobrać do probówki zawierającej EDTA (purpurowe korki)."

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-05 17:58:45 (GMT)
--------------------------------------------------

EDTA przy pobieraniu próbek krwi bynajmniej nie jest substancją buforującą, tylko stabilizująca, a konkretnie ma działanie antykoagulacyjne.

\"Do badań pobierano krew z serca i umieszczano ją w probówkach z antykoagulantem (EDTA). \"
[http://www.cm-uj.krakow.pl/ArchMedSadKrym/2002/3_2002/147-15...]


    Reference: http://www.tkbiotech.com.pl/diagnostyka.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
EDTA


Explanation:
krew z dodatkiem EDTA

(odczynnik uzywany w analizie składu krwi, tworzy związki kompleksowe z jonami metali)

EDTA, (kwas etylenodiaminotetraoctowy, kwas wersenowy, komplekson II, (HOOC-H2C)2N-CH2-CH2-N(CH2-COOH)2),
wiem.onet.pl/wiem/003d87.html


Leukocytoza z rozmazem, 12,00, Krew (EDTA), 1. Płytki krwi, 10,00, Krew (EDTA),
www.medserwis.pl/prezentacje/przychodnie/ mazowieckie/spolka-lekarska/cennik2.htm

Do badania antygenów HLA należy
dostarczyć dwie próbki po 9 ml krwi dodanej do 1 ml 5% EDTA; Do badania ...
www.medigen.pl/-hla.htm

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512
Grading comment
OK!
MA

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zablocki: EDTA to substancja buforujaca
1 hr