KudoZ home » English to Polish » Medical

urinary saturation of calcium oxalate

Polish translation: nasycenie moczu szczawianem wapnia


10:54 May 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: urinary saturation of calcium oxalate
Citrate can reduce urinary saturation of calcium oxalate and calcium phosphate and retard the nucleation and crystal growth of calcium salts.
Wiem mniej więcej o co chodzi, ale jak to ładnie powiedzieć po polsku?
Lucasso
Polish translation:nasycenie moczu szczawianem wapnia
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 11:07:44 (GMT)
--------------------------------------------------

albo, innymi słowy

stężenie szczawianu wapnia w moczu
Selected response from:

leff
Grading comment
Jak ślicznie. Bardzo dziękuję. SB
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nasycenie moczu szczawianem wapnia
leff
4propozycja
vladex


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nasycenie moczu szczawianem wapnia


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 11:07:44 (GMT)
--------------------------------------------------

albo, innymi słowy

stężenie szczawianu wapnia w moczu

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Jak ślicznie. Bardzo dziękuję. SB

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: jak widać z poniższej propozycji - nie mogę się nie zgodzić
1 min

agree  Maciej Andrzejczak: tak
4 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
propozycja


Explanation:
może ktoś wymysli coś lepszego, ale ja bym zrobił tak:

Cytrynian obniża nasycenie moczu szczawianem wapnia i fosforanem wapnia, przez co zmniejsza liczbę jąder krystalizacji i hamuje wzrost kryształów soli wapnia.

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431