KudoZ home » English to Polish » Medical

Krebs cycle intermediates citrate ingested

Polish translation: zawarty w diecie cytrynian, podobnie jak 95% metabolitów c. Krebsa,


17:44 May 19, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Krebs cycle intermediates citrate ingested
Other Krebs cycle intermediates such as fumarate, malate, succinate and aspartate can be used in combination with citrate. Generally, over 95% of the Krebs cycle intermediates citrate ingested is used in the production of energy, with the remainder being excreted in the urine.
Lucasso
Polish translation:zawarty w diecie cytrynian, podobnie jak 95% metabolitów c. Krebsa,
Explanation:
bierze udział w procesach wytwarzania energii (wer. bombastic. energetycznych procesach anabolicznych).
Na marginesie oryginał wydaje mi się słabo zrozumiały (literówka?). Może powinno być np. ..Krebs cycle intermediates, citrate...?
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję. Zdanie istotnie było nieco zakręcone, ale chyba o to chodzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zawarty w diecie cytrynian, podobnie jak 95% metabolitów c. Krebsa,xxxOTMed
4przyjęty (jako pokarm) cytrynian produktów pośrednich cyklu Krebsa
leff
4przyjęte (przez organizm) produkty pośrednie cyklu krebsa
Gregor
395 % spożytego cytrynianu i jego metabolitów wchodzących w cykl Krebsa
vladex


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyjęte (przez organizm) produkty pośrednie cyklu krebsa


Explanation:
cykl krebsa to inaczej cykl kwasy cytrynowego czyli "citrate" jest z głowy.

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxOTMed: Nie do końca, cytrynian jest 1 z prod. pośrednich/metabolitów c.k.cytrynowego
37 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyjęty (jako pokarm) cytrynian produktów pośrednich cyklu Krebsa


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-19 18:24:29 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Cykl Krebsa, cykl kwasu cytrynowego, cykl kwasów trójkarboksylowych, drugi etap oddychanie komórkowego zachodzący w mitochondriach, końcowa droga spalania metabolitów powstałych z rozkładu cukrów, tłuszczów i białek.\"
[http://wiem.onet.pl/wiem/00f392.html]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
zawarty w diecie cytrynian, podobnie jak 95% metabolitów c. Krebsa,


Explanation:
bierze udział w procesach wytwarzania energii (wer. bombastic. energetycznych procesach anabolicznych).
Na marginesie oryginał wydaje mi się słabo zrozumiały (literówka?). Może powinno być np. ..Krebs cycle intermediates, citrate...?


    Reference: http://www.bnatural-online.com/17751.html
xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Bardzo dziękuję. Zdanie istotnie było nieco zakręcone, ale chyba o to chodzi.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
95 % spożytego cytrynianu i jego metabolitów wchodzących w cykl Krebsa


Explanation:
dosyć zagmatwane to zdanie oryginalne, może chodzi mniej więcej o to, co napisałem

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431