KudoZ home » English to Polish » Medical

bone scan

Polish translation: scyntygrafia koscca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bone scan
Polish translation:scyntygrafia koscca

19:47 May 27, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: bone scan
j.w.
Dominika Schoenborn
United Kingdom
scyntygrafia szkieletu
Explanation:
Z braku kontekstu musze zgadywac. Przypuszczalnie chodzi o scyntygrafie szkieletu w poszukiwaniu przerzutow nowotworu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:19:48 (GMT)
--------------------------------------------------

zwrocono mi uwage (off-line), ze badanie tomokomputerowe kosci jest stosowane w diagnostyce osteoporozy. Coz, bez kontekstu chyba sie nie obejdzie.
Selected response from:

xxxDoktorek
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2scyntygrafia szkieletuxxxDoktorek
3 +1prześwietlenie kości
Adam Zakrzewski


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
prześwietlenie kości


Explanation:
.

Adam Zakrzewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 912

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgracee
7 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
scyntygrafia szkieletu


Explanation:
Z braku kontekstu musze zgadywac. Przypuszczalnie chodzi o scyntygrafie szkieletu w poszukiwaniu przerzutow nowotworu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:19:48 (GMT)
--------------------------------------------------

zwrocono mi uwage (off-line), ze badanie tomokomputerowe kosci jest stosowane w diagnostyce osteoporozy. Coz, bez kontekstu chyba sie nie obejdzie.

xxxDoktorek
PRO pts in pair: 351
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: Ale używane jest też określenie 'scyntygrafia kości' http://medtech.eti.pg.gda.pl/pakiet13/pkt_13_6.html Może też chodzić o tomografię kości
8 mins
  -> scyntygrafia kosci: zgoda. Tomografia kosci: po co ktos mialby robic cos takiego?

agree  Joanna Carroll: A bone scan is sometimes performed to rule out an inflammatory process (such as a tumor or infection) or an occult fracture (small fracture not seen on an x-ray).
1 hr