KudoZ home » English to Polish » Medical

GI Specialist

Polish translation: specjalista w dziedzinie gastroenterologii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:GI specialist
Polish translation:specjalista w dziedzinie gastroenterologii
Entered by: Eva Hussain

23:30 May 27, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: GI Specialist
I have a follow up appointment with a GI specialist in relation to my hepatitis C.
Eva Hussain
Australia
specjalista gastroenterolog
Explanation:
tak nazywa się ta specjalizacja
wg Centr. Med. Kształc. Podyplomowego

w wersji ultrapoprawnej: specjalista w dziedzinie gastroenterologii
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję serdecznie za pomoc. Pozdrowienia z zimowej Australii.

Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4specjalista od układu trawiennego
leff
5 +1gastroenterolog
Michal Zablocki
5specjalista gastroenterologxxxOTMed


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
specjalista od układu trawiennego


Explanation:
a może po prostu 'gastrolog'.

GI = gastrointestinal
[Webster's]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDoktorek
6 hrs

agree  Lucyna Długołęcka: lepiej "gastrolog"
6 hrs

agree  bartek
7 hrs

agree  barwin
7 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gastroenterolog


Explanation:
mam teraz zajęcia w klinice gastroenterologii i chorób przemiany materii :-)

Michal Zablocki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 105

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WaldekP: "Gastroenterolog" bo w Polsce specjalista od chorób "żołądkowo-jelitowych" to gastroenterolog (w mowie potocznej, a z taką tu mamy do czynienia - pacjent raczej nie powie "Byłem u specjalisty dermatologa" tylko "Byłem u dermatologa"
1 day4 hrs
  -> dzieki

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
specjalista gastroenterolog


Explanation:
tak nazywa się ta specjalizacja
wg Centr. Med. Kształc. Podyplomowego

w wersji ultrapoprawnej: specjalista w dziedzinie gastroenterologii


    Reference: http://www.cmkp.edu.pl/gastroenterologia.htm
    Reference: http://www.mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/specjal_leks...
xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Dziękuję serdecznie za pomoc. Pozdrowienia z zimowej Australii.

Ewa