KudoZ home » English to Polish » Medical

carboxyglutamate residues

Polish translation: reszta/grupa karboksyglutaminianowa


15:00 Jul 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: carboxyglutamate residues
Vitamin K is also needed to manufacture other blood clotting compounds - Factor VII, Factor IX and Factor X. These clotting compounds are dependent on vitamin K's role in the production of carboxyglutamate residues.
Lucasso
Polish translation:reszta/grupa karboksyglutaminianowa
Explanation:
Tu "residue" oznacza czesc czasteczki karboksylowanego kwasu glutaminowego w lancuchu peptydowym. Nie zgadzam sie z propozycja "pozostalosci", bo niby po czym?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 15:21:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Przez analogie: \"Koenzym A - Koenzym uczestniczący w aktywacji reszt kwasów karboksylowych. Z resztą kwasu octowego tworzy acetylokoenzym A (aktywny octan), który bierze udział w cyklu Krebsa.
\"

zrodlo: http://www.biologia.pl/slownik/Koenzym_A.phtml
Selected response from:

xxxDoktorek
Grading comment
Bardzo dziękuję. Pozdrawiam. SB
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4reszta/grupa karboksyglutaminianowaxxxDoktorek
4pozostałości karboksyglutaminianu
leff


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pozostałości karboksyglutaminianu


Explanation:
choć nigdzie nie znajduję potwierdzenia

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxDoktorek: chyba mam lepsza propozycje
10 mins
  -> bardzo być może ;-)

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
reszta/grupa karboksyglutaminianowa


Explanation:
Tu "residue" oznacza czesc czasteczki karboksylowanego kwasu glutaminowego w lancuchu peptydowym. Nie zgadzam sie z propozycja "pozostalosci", bo niby po czym?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 15:21:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Przez analogie: \"Koenzym A - Koenzym uczestniczący w aktywacji reszt kwasów karboksylowych. Z resztą kwasu octowego tworzy acetylokoenzym A (aktywny octan), który bierze udział w cyklu Krebsa.
\"

zrodlo: http://www.biologia.pl/slownik/Koenzym_A.phtml

xxxDoktorek
PRO pts in pair: 351
Grading comment
Bardzo dziękuję. Pozdrawiam. SB

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: nie zajarzyłem, że może chodzić o resztę kwasową. W tej formie faktycznie ma więcej sensu.
17 mins

agree  vladex: to na pewno lepsza propozycja :-)
15 hrs
  -> thnx

agree  xxxOTMed
21 hrs

agree  fundal
3 days17 hrs