KudoZ home » English to Polish » Medical

informed caregiver

Polish translation: Opiekun świadomy sytuacji pacjenta


20:58 Nov 3, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: informed caregiver
tak w badaniach klinicznych okresla sie opiekuna mieszkajacego z pacjentem
magdat
Polish translation:Opiekun świadomy sytuacji pacjenta
Explanation:
Informed ma IMO tu znacznie takie, jak w 'informed consent'.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
fachowy, profesjonalny, poinformowany, wszystkie mają coś w sobie, ale to jest piekne , dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4profesjonalny / przeszkolony opiekun
lim0nka
4Opiekun świadomy sytuacji pacjentaxxxOTMed
4fachowy opiekun, opiekunka
Magda Dziadosz
3poinformowany / zorientowany / zapoznany z sytuacją opiekun
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
poinformowany / zorientowany / zapoznany z sytuacją opiekun


Explanation:
a tak nie może być?

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fachowy opiekun, opiekunka


Explanation:
'informed', czyli znający się na rzeczy, ale z linków wynika, że może chodzić także o członów rodziny, a nie specjalnie zatrudnione osoby wykonujące ten zawód.

HTH
Magda

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
profesjonalny / przeszkolony opiekun


Explanation:
mieszkający razem z pacjentem


znalazłam też wersję "opiekun z zamieszkaniem", ale trochę to dziwnie brzmi, sama zobacz:

Zatrudnienie opiekunów z zamieszkaniem
The Live-in Caregiver Program
Procedura
Najpierw należy znaleźć ofertę zatrudnienia. Ambasada Kanadyjska nie pośredniczy w oferowaniu jakichkolwiek ofert zatrudnienia. Pracę należy znaleźć samemu korzystając z pomocy rodziny lub znajomych w Kanadzie, internetowych stron Kanadyjskiego Ministerstwa Pracy lub prywatnych agencji pracy. Oferty pracy kanadyjskiego biura pracy znajdują się pod adresem internetowym: http://jb-ge.hrdc-drhc.gc.ca/Search_en.asp (oferty należy oczywiście szukać według hasła live-ni caregiver).
http://www.emigracja.pl/kanada/caregiverprocedura.htm

The Fearless Caregiver:
How to Get the Best Care for Your Loved One and Still Have a Life of Your Own
In this practical, sympathetic, and comprehensive guide, the experts at Today's Caregiver Magazine tell you (and 54 million other caregivers) how to be an effective, fearless and informed caregiver for your loved one-and still have time for yourself.
http://hepcvets.com/books/chronic/toc.html

a to chyba najciekawsze:

Steps to Become an Informed Caregiver
Become informed about the disease & disability
Become informed about agencies or organizations that can offer assistance and resources
Network with other caregivers for support & suggestions
Join a support group
Take advantage of respite care (temporary relief) when available
Allow friends to assist when offered
Develop a care team
Learn stress management techniques
Learn time management techniques
Read, Read, Read
http://www.helpingcaregivers.com/steps.asp

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 2 mins (2003-11-04 01:00:48 GMT)
--------------------------------------------------

WYKWALIFIKOWANY OPIEKUN
przyszła mi do głowy jeszcze taka możliwość


    Reference: http://www.emigracja.pl/kanada/caregiverprocedura.htm
    Reference: http://www.helpingcaregivers.com/steps.asp
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: A nie pomyślałam o guglowaniu :-)
12 mins
  -> gugiel czasem się przydaje :)

agree  leff
33 mins

agree  Araksia Sarkisian: limonka informed...:)
3 hrs

agree  Izabela Czartoryska
3 hrs

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Opiekun świadomy sytuacji pacjenta


Explanation:
Informed ma IMO tu znacznie takie, jak w 'informed consent'.

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
fachowy, profesjonalny, poinformowany, wszystkie mają coś w sobie, ale to jest piekne , dziekuje