KudoZ home » English to Polish » Medical

screening question

Polish translation: pytanie przesiewowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:screening question
Polish translation:pytanie przesiewowe
Entered by: magdat

14:57 Nov 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: screening question
The screening question is asked to determine if the behavioral change is present or absent- badania/ wywiad kliniczny
magdat
pytanie przesiewowe
Explanation:
ropzumiem, ze ono ma sluzyc do wyeliminowania z badania pewnych osob czy schorzen
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
http://www.alzheimer.pl/publication_detail.php?p=30&a=3
jednak to pytanie z badania przesiewowego, bo o to chodziło, zdaje sobie spraww , ze byc moze mało jasno opisałam sytuacje, ale chodzi o psychiatryczny test, to pasuje najlepiej, dziekuje wszystkim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pytanie przesiewowe
Jakub Szacki
4pytanie klasyfikacyjne
leff
3 +1wstepne pytanie orientacyjne
bartek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wstepne pytanie orientacyjne


Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-11-04 15:02:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/?sp=h&id=128196&keyword=screen

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Simko
5 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie klasyfikacyjne


Explanation:
skoro 'screening' to także 'klasyfikacja'

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pytanie przesiewowe


Explanation:
ropzumiem, ze ono ma sluzyc do wyeliminowania z badania pewnych osob czy schorzen

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
http://www.alzheimer.pl/publication_detail.php?p=30&a=3
jednak to pytanie z badania przesiewowego, bo o to chodziło, zdaje sobie spraww , ze byc moze mało jasno opisałam sytuacje, ale chodzi o psychiatryczny test, to pasuje najlepiej, dziekuje wszystkim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janina Nowrot
1 day56 mins