KudoZ home » English to Polish » Medical

euphoric

Polish translation: zachowanie euforyczne


12:38 Nov 5, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: euphoric
chodzi o zachowanie pacjenta, nie moze być : nadmierna radośc, wykazujacy nadmierną radosc, bo to jest osobna katergoria
magdat
Polish translation:zachowanie euforyczne
Explanation:
z tego co pamiętam w psychiatrii używa się takiego określenia.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
z moich poszukiwan na temat otepiennych objawów u pacjentów z choroba Alzheimera wyglada na to , ze jednym z kluczowych słów jest zachowanie oraz zmiana zachowania,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zachowanie euforycznexxxOTMed
4stan euforii
Maciej Andrzejczak
3 +1ogarnięty euforią / w stanie euforii
bartek


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zachowanie euforyczne


Explanation:
z tego co pamiętam w psychiatrii używa się takiego określenia.

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
z moich poszukiwan na temat otepiennych objawów u pacjentów z choroba Alzheimera wyglada na to , ze jednym z kluczowych słów jest zachowanie oraz zmiana zachowania,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
1 hr

agree  MonikaSojka
9 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ogarnięty euforią / w stanie euforii


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joannap
3 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stan euforii


Explanation:
jeśli chodzi o określenie kategorii zachowania...

Gdy u dziecka obserwuje sie cyklicznie nawracajace zaburzenia afektywne, naprzemiennie
stan euforii (manie) i stan przygnebienia (depresje), mamy do czynienia ...
www.aacap.org/publications/PolishFFF/36.htm - 7k
======
Wówczas w organizmie następuje stan euforii, jednakże po krótkim czasie przeradzający
się w rozdrażnienie, zaburzenie orientacji przestrzennej,
www.zelow.serwer.net/new/marzec-2002/inhalanty.htm

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026