KudoZ home » English to Polish » Medical

stabilise

Polish translation: ustabilizować stan pacjenta


13:29 Nov 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: stabilise
The victim's pulse became increasingly irregular. Well, he'd lost a lot of blood... but we managed to stabilise him.

Wiem, że pacjent bywa stabilny. Wpisałam 'ustabilizować', ale nie jestem pewna, czy tak się to fachowo nazywa.

Po tym jak wczoraj kobieta w banku 'odśpiła' mój rachunek, już niczego nie jestem pewna...
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:ustabilizować stan pacjenta
Explanation:
tak się mówi/pisze, nie wiem na ile poprawnie.
Chodzi o doprowadzenie obj. życiowych do prawidł. wartości.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ustabilizować stan pacjentaxxxOTMed
3 +1ustabilizować
bartek
4propozycja
joannap
3propozycja?
*eva*


Discussion entries: 7





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ustabilizować


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: chyba tak, choć w linkach raczej widzę ustabilizować chorobę, ustabilizować tułów itp., ale nie samego pacjenta
4 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ustabilizować stan pacjenta


Explanation:
tak się mówi/pisze, nie wiem na ile poprawnie.
Chodzi o doprowadzenie obj. życiowych do prawidł. wartości.

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz: 'stan pacjenta jest stabilny' mówią lekarze jak ledwo, bo ledwo, ale jeszcze żyje ;)
1 hr

agree  WaldekP
9 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
propozycja?


Explanation:
jesli nie musi być bardzo medycznie, to
moze tak:
udało nam się opanować sytuację

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-11-05 13:43:26 GMT)
--------------------------------------------------

w takim razie ustabilizować powinno być ok, ale raczej nie pacjenta tylko: stan pacjenta
:o)

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1113

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
propozycja


Explanation:
...ale obecnie jego stan jest stabilny. Moze tak?

joannap
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 10