KudoZ home » English to Polish » Medical

community-dwelling individuals

Polish translation: osoby (starsze) mieszkające w środowisku


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:community-dwelling individuals
Polish translation:osoby (starsze) mieszkające w środowisku
Entered by: magdat

11:10 Nov 6, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: community-dwelling individuals
Scale was developed to fulfill the need for a disability measure designed specifically for community-dwelling individuals with dementia
magdat
osoby (starsze) mieszkające w środowisku
Explanation:
http://geriatria.2p.pl/cgi-bin/Webpraca.pl?paperID=55

Badania epidemiologiczne prowadzone wśród osób starszych mieszkających w środowisku wskazują, że przynajmniej jeden upadek w roku zdarza się 30-40% badanych. W przypadku osób przebywających w szpitalach i instytucjach opiekuńczych częstość występowania upadków znacznie się zwiększa i wynosi około 60%. Wynika to z jednej strony z większego upośledzenia sprawności tych osób, z drugiej jednak, z większej zgłaszalności incydentów upadku w szpitalach i domach pomocy. Osoby starsze mieszkające w środowisku nie zawsze zgłaszają upadek swemu lekarzowi, a pytanie o występowanie upadków nie należy do pytań zadawanych przez lekarza rodzinnego podczas rutynowego wywiadu lekarskiego. Fakt ten rejestrowany jest najczęściej dopiero wtedy, gdy mają miejsce poważniejsze następstwa
The paper presents the outline of the epidemiology and causes of falls in the elderly people. Because of their incidence (in 30-40% of the community dwelling elderly and in 60% of the elderly in nursing homes) and their effects (fractures, soft tissue injury, post fall syndrome, the increased morbidity and mortality, and the dependency of other people) falls are considered as one of so called giants of geriatrics. The authors discuss risk factors which should be taken into consideration during the diagnostic and therapeutic management, and during the environmental intervention
http://www.borgis.pl/czytelnia/med_rodz/2001/02/08.php
Selected response from:

bartek
Grading comment
dziekuje

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1osoby (starsze) mieszkające w środowisku
bartek
4 -1jednostki (osoby) zamieszkujące w (danej) społeczności
Maciej Andrzejczak


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
osoby (starsze) mieszkające w środowisku


Explanation:
http://geriatria.2p.pl/cgi-bin/Webpraca.pl?paperID=55

Badania epidemiologiczne prowadzone wśród osób starszych mieszkających w środowisku wskazują, że przynajmniej jeden upadek w roku zdarza się 30-40% badanych. W przypadku osób przebywających w szpitalach i instytucjach opiekuńczych częstość występowania upadków znacznie się zwiększa i wynosi około 60%. Wynika to z jednej strony z większego upośledzenia sprawności tych osób, z drugiej jednak, z większej zgłaszalności incydentów upadku w szpitalach i domach pomocy. Osoby starsze mieszkające w środowisku nie zawsze zgłaszają upadek swemu lekarzowi, a pytanie o występowanie upadków nie należy do pytań zadawanych przez lekarza rodzinnego podczas rutynowego wywiadu lekarskiego. Fakt ten rejestrowany jest najczęściej dopiero wtedy, gdy mają miejsce poważniejsze następstwa
The paper presents the outline of the epidemiology and causes of falls in the elderly people. Because of their incidence (in 30-40% of the community dwelling elderly and in 60% of the elderly in nursing homes) and their effects (fractures, soft tissue injury, post fall syndrome, the increased morbidity and mortality, and the dependency of other people) falls are considered as one of so called giants of geriatrics. The authors discuss risk factors which should be taken into consideration during the diagnostic and therapeutic management, and during the environmental intervention
http://www.borgis.pl/czytelnia/med_rodz/2001/02/08.php


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz: chociaż lepiej brzmi "osoby starsze mieszkające samodzielnie"
2426 days

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
jednostki (osoby) zamieszkujące w (danej) społeczności


Explanation:
. cierpiące na ...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Pawel Bartoszewicz: chodzi o osoby mieszkające samodzielnie, w odróżnieniu od osób mieszkających w zakładach opiekuńczych, domach opieki społecznej itp.
2426 days