KudoZ home » English to Polish » Medical

hematocrit evaluation

Polish translation: ocena hematokrytu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hematocrit evaluation
Polish translation:ocena hematokrytu
Entered by: lim0nka

16:50 Nov 8, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: hematocrit evaluation
Blood sampling for hematocit evaluation
Lucas Mroz
United States
poziom hematokrytu
Explanation:
badanie / ocena poziomu hematokrytu
badanie wskaĽnika hematokrytu

Z powodów wymienionych powyżej w dokumentacji ciężarnej w pierwszym badaniu morfologii krwi powinny zostać odnotowane: wskaĽnik hematokrytu (Ht), stężenie hemoglobiny (Hb), liczba erytrocytów i retykulocytów, ¶rednia objęto¶ć erytrocytu (MCV), ¶rednia masa hemoglobiny w erytrocycie (MCH), ¶rednie stężenie hemoglobiny w erytrocycie (MCHC) oraz liczba płytek krwi i leukocytów ze wzorem odsetkowym leukocytów (liczba granulocytów obojętnochłonnych - postaci młodych, pałeczkowatych i podzielonych, liczba granulocytów kwasochłonnych, zasadochłonnych, limfocytów i monocytów).


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-11-08 16:58:19 GMT)
--------------------------------------------------

znalazłam jeszcze jako POMIAR HEMATOKRYTU KRWI

http://www.amb.edu.pl/DWF/prog_nucz/farmacja/fizjologia.pdf
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Serdecznie dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Ocena hematokrytuxxxOTMed
3 +2poziom hematokrytu
lim0nka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
poziom hematokrytu


Explanation:
badanie / ocena poziomu hematokrytu
badanie wskaĽnika hematokrytu

Z powodów wymienionych powyżej w dokumentacji ciężarnej w pierwszym badaniu morfologii krwi powinny zostać odnotowane: wskaĽnik hematokrytu (Ht), stężenie hemoglobiny (Hb), liczba erytrocytów i retykulocytów, ¶rednia objęto¶ć erytrocytu (MCV), ¶rednia masa hemoglobiny w erytrocycie (MCH), ¶rednie stężenie hemoglobiny w erytrocycie (MCHC) oraz liczba płytek krwi i leukocytów ze wzorem odsetkowym leukocytów (liczba granulocytów obojętnochłonnych - postaci młodych, pałeczkowatych i podzielonych, liczba granulocytów kwasochłonnych, zasadochłonnych, limfocytów i monocytów).


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-11-08 16:58:19 GMT)
--------------------------------------------------

znalazłam jeszcze jako POMIAR HEMATOKRYTU KRWI

http://www.amb.edu.pl/DWF/prog_nucz/farmacja/fizjologia.pdf


    Reference: http://sidoz.pl/sowa/artykul/ida/3611/
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Serdecznie dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janina Nowrot
15 hrs

agree  Stefan Simko
17 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Ocena hematokrytu


Explanation:
bad./analiza krwi w celu oceny/analizy hematokrytu.
Poziom hematokrytu to ciut buttery masło, sam hematokryt jest z definicji właśnie poziomem.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-09 01:33:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Uwaga dla osób przeszukujących pytania w przyszłości: Pytający wybrał błędną odpowiedź: hematokryt, to odsetek/udział/wartość procentowa/poziom krwinek czerwonych; fizycznie jest to właśnie poziom widyczny w probówce.
Tak więc wpis do glosariusza jest moim zdaniem błędny.
Ref.:
1. Podstawowe wiadomości z zakresu biologii/biochemii/analityki medycznej na poziomie szkoły średniej.
2. www.rochediagnostics.pl/content/archiwum/ labforum/pdf/labforum10.pdf
3. www.rckik.bialystok.pl/oddawanie_krwi.htm
4. www.novartis.pl/leki/diovan/index.php
5. www.dialped.pl/poradnik/eprex/
6. www.emedica.pl/szczeg_badania_lab.php3?nr=3&typ=5
7. www.roche.pl/lekarze/leki/neorecormon_spc.html
8......

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-09 01:34:40 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Uuuuuuuups, najpierw zauważyłem, że wybrano punktowano nie moją odpowiedź, a następnie do glosariusza wpisano moją.

W rzeczy samej, łaska pytających na pstrym koniu jeździ!

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
32 mins

agree  WaldekP
6 hrs