KudoZ home » English to Polish » Medical

in a typical month

Polish translation: w typowym miesiącu


11:29 Nov 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: in a typical month
in a typical month since the interview has the patient followed cardiovascular prevention advice?
o co chodzi z tym 'typical month'?
MonikaSojka
United Kingdom
Polish translation:w typowym miesiącu
Explanation:
IMHO chodzi dokładnie o to, czyli o miesiąc typowy dla życia danego pacjenta - a więc np. nie urlop na Seszelach, miesiąc o wyjątkowym natłoku pracy albo też miesiąc, w którym człowiek się przeprowadzał czy żenił. Bo w takich wyjątkowych sytuacjach także zasady prewencji idą w kąt (albo też są wyjątkowo skrupulatnie przestrzegane).
Selected response from:

leff
Grading comment
tez tak myslalam ale brzmi jak kalka wiec zwatpilam. Dziekuje za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1w typowym miesiącu
leff
4w ciągu miesiąca kalendarzowego
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w ciągu miesiąca kalendarzowego


Explanation:
czyli 30 dni w przybliżeniu

IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-10 12:13:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 grudnia 2000 ...
... 3-5. 3. Okresy służby krótsze od miesiąca kalendarzowego sumuje się, przyjmując,
że każde 30 dni służby stanowi pełny miesiąc kalendarzowy. ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2000/1266.htm - 11k - Kopia - Podobne strony
[ Więcej wyników z www.abc.com.pl ]

Polbox On-Line Service - informacje
... z oo; Zmiana cen usług nie stanowi zmiany warunków umowy. Okres
rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc kalendarzowy. W przypadku kiedy ...
wwww.polbox.pl/regulamin.html - 19k - Kopia - Podobne strony



Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: IMO też
3 mins

disagree  pidzej: albo-albo: kalendarzowy to wrzesień a nie ok. kolejnych 30 dni, o które IMO tu chodzi
20 mins
  -> No i nie masz niestety racji, ponieważ okreśłenia "miesiąc kalendarzowy" używa się powszechnie na określenie 30 dni.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
w typowym miesiącu


Explanation:
IMHO chodzi dokładnie o to, czyli o miesiąc typowy dla życia danego pacjenta - a więc np. nie urlop na Seszelach, miesiąc o wyjątkowym natłoku pracy albo też miesiąc, w którym człowiek się przeprowadzał czy żenił. Bo w takich wyjątkowych sytuacjach także zasady prewencji idą w kąt (albo też są wyjątkowo skrupulatnie przestrzegane).

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
tez tak myslalam ale brzmi jak kalka wiec zwatpilam. Dziekuje za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Cooper
13 mins